سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۸:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

بازی Mario بر روی موبایل‌ها می‌آید و احتمالا دنیا را تسخیر خواهد کرد. این خبری بود که چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، همراه با معرفی محصول جدید اپل، توسط خالق ماریو یعنی Shigeru Miyamoto اعلام شد.
به گفته‌ی وب‌سایت تحلیل آمار Kantan Games، در صورت انتشار بازی Super Mario Run از ابتدای دسامبر سال میلادی ۲۰۱۶، این بازی از مرز دانلود ۱.۵ میلیارد خواهد گذشت. این بازی در ابتدا بر روی iPhone، iPad و سپس بر بر روی دستگاه‌های اندرویدی منتشر خواهد شد.
Mario بیانگر یک تغییر بزرگ در سیاست‌های شرکت Nintendo است که با استفاده از شناخته‌شده‌ترین کاراکتر شرکت خود، تلاش می‌کند به‌طور جدی وارد بازار موبایل گردد. به همین روی، پس از اعلام خبر انتشار این بازی بر روی پلتفرم iOS، سرمایگذاران نظر بسیار مثبتی نسبت به این تغییر نشان دادند و این کار منجر به افزایش ۲۹درصدی سهام Nintendo شد.
اما بیایید مروری بر آمار دیگر بازی‌های موجود در چنین سبکی داشته باشیم. بازی Subway Surfers از زمان پیدایش خود، یعنی ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۵، بیش از ۱ میلیارد دانلود داشته است. همچنین در چهارشنبه‌ی گذشته، توسعه‌دهنده‌ی Pokémon Go نیز خبر دانلود نیم میلیاردی بازی خود را اعلام کرد. نکته‌ی جالب توجه آن است که Nintendo به نحوی به این بازی مرتبط است و یک‌سوم شرکت Pokémon را در اختیار دارد. اما این بار، Mario اولین بازی تحت موبایل خواهد بود که کاملا تحت تملک این شرکت است.
در نهایت باید بگوییم با توجه به قدرت نفوذ ستاره‌ای چون Mario، رایگان بودن انتشار اولیه‌ آن و وجود میلیاردها گجت Android و iOS، رسیدن به رقم ۱.۵ میلیارد دانلود خیلی دور از ذهن نیست.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

از این پس اپلیکیشن های Android و iOS را می توانید بر روی ویندوز داشته باشید