گوناگون
بهناز زادبخش۷:۱۷ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۰ فروردين

فناوری دیجیتال، تمامی صنایع از جمله صنعت پوشاک و مُد را را متحول کرده است.
شرکت ژاپنی "سئیرن" سامانه ای را طراحی کرده که به مشتریان این امکان را می دهد تا حدود۴۷۰ هزار نوع از لباسهای مختلف را در یک آینه دیجیتال پرو کنند. شما ابتدا در این دستگاه عکسی می گیرد و بعد لباسهای مختلف را با هم مقایسه می کنید. اگر طرحی مطابق سلیقه تان بود، آن را سفارش می دهید و در کمتر از سه هفته دوخته شده، برای شما فرستاده می شود. تاکنون هفت فروشگاه در ژاپن به این آینه ها مجهز شده اند و قرار است در سال آینده یکی از آنها هم وارد پاریس گردد.
"تاسودو کاوادا"، مدیر عامل شرکت "سئیرن" می گوید: «در صنعت نساجی امروز، فروختن ۶۰ درصد تولید یک موفقیت بزرگ محسوب می شود. یعنی ۴۰ درصد از تمام تولیدات به نوعی دور ریخته می شود. فکر می کنم از این به بعد داشتن این هدر رفت۴۰ درصدی، مجاز نخواهد بود. از این به بعد به کمک این فناوری جدید، فقط آنچه را که پیش فروش کرده ایم تولید می کنیم. فواید این کار شامل: بهبود هزینه ضمن تولید اندک، تنوع طرحها، تحویل سریع، انبارداری ناچیز و رضایت مشتری می باشد. هدف این سامانه، دستیابی به این اهداف است.
شرکت ژاپنی "شیما سِئیکی" هم نوآوریهایی دارد که بازدهی صنعت نساجی را بهبود می بخشد. آنها یک سامانه تولید نمونه پارچه و طرح مجازی دارند که موجب تسریع در توسعه طرحهای تازه میگردد. همچنین ماشین بافتی را به نمایش گذاشته اند که به سرعت لباسی را بدون درز و به شکل یک دست، می بافد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه