ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش فارس، افرادی که اولین گوشی‌های مشمول قیمت‌گذاری نظارتی را حدود ۱.۵ میلیون تومان زیر قیمت بازار خریده‌اند، می‌گویند در زمان تحویل کالا نحوه برخورد فروشندگان نامناسب است و گویا تمایل به فروش نداشتند.
اخیرا ضوابطی برای فروش گوشی موبایل با هدف فراهم شدن نظارت بر قیمت فروش این کالا اجرا شد که براساس آن هر شرکت‌ واردکننده‌ی موبایل موظف شد گوشی‌های وارداتی را تحت نظارت و قیمت‌گذاری سازمان حمایت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت به فروش برساند.
با این ضوابط یک فروشگاه اینترنتی فروش گوشی‌های گارانتی‌دار یک شرکت واردکننده از برند گران اپل را با قیمتی کمتر از بازار (حدود ۱.۵ میلیون تومان ارزان‌تر) انجام داد.
این واردکننده فروش حضوری در پاساژ موبایل علاء‌الدین نیز دارد. در این فروش با هر کارت ملی یک عدد گوشی به متقاضی فروخته می‌شود.
همچنین پس از فروش گوشی‌های این برند، فروشگا‌های دیگری نیز گوشی‌هایی از سایر برندها را موجود کردند و با قیمت کمتر نسبت به بازار می‌فروشند. تعداد فروشندگان گوشی با قیمت نظارتی فعلا کم و گوشی‌ها محدود است؛ این فروشگاه‌ها نیز به هر کارت ملی حداکثر یک عدد گوشی می‌فروشند اما محدودیت اضافه‌ای برای کسانی که از دیگر شرکت‌ها نیز گوشی خرید‌ه‌اند نیست.
اما پس از مرحله‌ی خرید، گویا در مرحله‌ی تحویل کالا اوضاع کمی متفاوت شده است.
یک خریدار که اخیرا گوشی آیفون خود را از یک فروشگاه اینترنتی خریده و در پاساژ چارسو تحویل گرفته از نحوه تحویل کالا به مشتری گلایه کرد و به خبرنگار فارس، گفت: «در حالی که یک آیفون 10 را با قیمت حدود ۱۳ میلیون تومان خریداری کرده‌ام به دلیل اینکه حدود ۱.۵ میلیون تومان زیر قیمت بازار بود، نحوه‌ی برخورد فروشندگان و تحویل‌دهندگان کالا به گونه‌ای تند و نامناسب بود که گویا مایل به فروش نیستند و با نارضایتی ناگزیر به توزیع شده‌اند.»
طبق مقررات اعلامی فروش در فروشگاه اینترنتی به اطلاع خریداران رسیده بود که برای اطمینان از رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده جعبه‌ی کالا پانچ و تحویل خریدار می‌شود. اما این خریدار از نحوه‌ی اجرای این شرط گلایه کرد و گفت: «در صورتی که کسی قصد هدیه دادن این کالا را داشته باشد اصلا ممکن نیست زیرا اگرچه قرار بود جعبه پانچ شود اما تحویل‌دهندگان با رفتار تند و عصبانیت جعبه‌ی گوشی را پاره کرده و تحویل می‌دهند و حتی هندزفزی و شارژر موبایل را نیز باز کرده و به سمت مشتری پرت می‌کنند در حالی که وقتی گوشی فعال و جعبه پانچ شده چه نیازی به باز کردن لوازم جانبی است؟ علاوه بر این، محافظ نایلونی روی صفحه‌ی گوشی را کندند اما شاید برخی افراد دوست نداشته باشند محافظ نایلونی را تا زمان خریدن محافظ اصلی بردارند. همه‌ی این کارها علاوه بر اینکه نیاز نیست و زیاده‌روی است در زمان خرید نیز فقط به پانچ شدن جعبه و فعال شدن گوشی اشاره شده است.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه