ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۷ شهريور

به گزارش مهر محمدجواد آذری جهرمی در برنامه‌ی حالا خورشید با اشاره به شکایات مردم از سرویس پیامک ارزش افزوده‌ی تلفن همراه که منجر به هزینه‌های ناخواسته‌ی بسیاری برای کاربران می‌شد، اظهار داشت: در حوزه‌ی پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده، اقدامات متعددی در وزارت ارتباطات انجام شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به سیستم شفاف‌سازی سرویس‌های فعال اشاره کرد.
آذری جهرمی با بیان اینکه مردم با استفاده از کد ستاره ۸۰۰ مربع می‌توانند از سرویس‌های فعال شده‌ی پیامکی خود آگاه شوند، گفت: در همین حال با سامانه‌ای که سامانه‌ی کشف رفتار پیامک انبوه امکان غیرفعال‌سازی این سیستم وجود دارد اما موضوعی که هم‌اکنون به طور کامل حل نشده استفاده‌ی برخی از سیم کارت‌های شخصی برای پیامک‌های تبلیغاتی است که ما در حال مسدودسازی این سیم کارت‌ها هستیم.
وزیر ارتباطات افزود: تاکنون ۷۰ هزار سیم کارت که اقدام به ارائه‌ی پیامک‌های تبلیغاتی می‌کردند قطع شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از نمایندگان مجلس از قبض موبایل خود که هزینه‌ی سرویس پیامک ارزش افزوده برای وی درج شده بود، اعتراض داشت گفت: در این راستا پرونده‌ی شکایت از سرویس ارزش افزوده‌ی موبایل را در دستور کار قرار دادیم و به یک تخلف بزرگ در این حوزه رسیدیم.
آذری جهرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان تنظیم مقررات برای شفاف‌سازی این موضوع تصریح کرد: متوجه شدیم که یک باند، تخلفات بی‌شماری در حوزه‌ی پیامک ارزش افزوده موبایل که منجر به هزینه‌ برای کاربران می‌شود انجام داده است و این تخلفات برای ما شفاف است.
وزیر ارتباطات یادآور شد: این دزدی آشکار و تعدی به زندگی مردم است که ظرف دو هفته‌ی آینده نتایج این بررسی را اعلام می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: موضوع پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده اختاپوستی است که گام به گام با آن در حال مبارزه هستیم و به طور قطع از پس آن بر خواهیم آمد.
وزیر ارتباطات با تشریح مافیای موجود در بازار تلفن همراه و نیز امضاهای طلایی که خود پیشتر به آن اشاره کرده بود و با بیان اینکه فرآیند رجیستری، قاچاق موبایل را به صفر رسانده گفت: به دلیل از بین رفتن رانت‌ها، عده‌ای در این فرآیند اختلال ایجاد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشی در بازار موبایل دو دلیل دارد، گفت: افزایش نرخ ارز و کم‌شدن تعداد گوشی در بازار دلیل این افزایش قیمت است.
جهرمی با اشاره به شفاف‌سازی و مبارزه با رانت‌ها در این بازار تصریح کرد: کنترل قیمت گوشی موبایل وظیفه‌ی وزارت ارتباطات نیست اما مدیریت آن با ماست که در طرح رجیستری موفق شدیم قاچاق موبایل را به صفر برسانیم.
وزیر ارتباطات پیاده‌سازی کامل دولت الکترونیکی را یکی از مهم‌ترین مواردی عنوان کرد که باعث شفاف‌سازی و حل فساد می‌شود و تأکید کرد: دولت الکترونیکی برای راحت کردن زندگی مردم است و برای مثال برای دولت دوزادهم سامانه‌ای برای تأیید اصالت دارو راه‌اندازی شد که ارزیابی دقیقی از وضعیت دارو وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه این سیستم به وزارت بهداشت این امکان را می‌داد که وضعیت دارو را ساماندهی کند گفت: مقاومت‌های زیادی در برابر این سامانه وجود دارد و عده‌ای با ایجاد اخلال در این سیستم در صدد کند کردن آن هستند.
آذری جهرمی با تأکید بر اینکه دولت الکترونیک تنها مختص دولت نیست و کل حاکمیت باید در این زمینه تکالیف خود را انجام دهد، تصریح کرد: هم اکنون بیشترین استعلامات با ۲۷ درصد مربوط به قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی با ۱۷ درصد است و این دو نهاد نمی‌توانند بگویند چون زیر مجموعه‌ی دولت نیستند نیازی به الکترونیکی شدنشان نیست.
وی یادآور شد: نظام اعتبارسنجی نیازمند پیوستن این دو دستگاه به دولت الکترونیک برای تکمیل فرآیندها است.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: برای سهولت کسب و کار باید دستگاه‌های دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شود اما شواهد نشان می‌دهد که برخی دستگاه‌ها در این زمینه تعلل می‌کنند.
وی با بیان اینکه دولت الکترونیکی برای راحت کردن زندگی مردم است، گفت: وزارت صمت برای شفاف‌‌سازی زحمات زیادی کشیده و در دولت الکترونیکی پیشرو است.
جهرمی همچنین در پاسخ به پرسش رشیدپور درباره‌ی دلایل گرانی گفت: من درباره‌ی گرانی صاحب نظر نیستم. درباره‌ی موضوعاتی که به خودم ربط دارد صحبت می‌کنم.
وی افزود: تسلطی در زمینه‌ی اینکه ریشه‌های گرانی چیست ندارم. مسئولان مربوط به این حوزه خودشان پاسخ می‌دهند البته اینقدر می‌دانم که در دام شما نیفتم.
وزیر ارتباطات همچنین تأکید کرد: من وزیر برای پیگیری امور به اتاق معاون وزیر دیگری می‌روم و می‌گویم این موضوع را پیگیری کنید برای خودم هم کسر شأن نمی‌دانم چون کار مردم باید انجام شود. من به اینجا رسیدم که انجام امور تنها با یک عزم ملی قابل انجام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه