ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ دي

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران از آغاز تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجش از دور با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد.
مرتضی براری در اینستاگرم خود نوشت: بعد از تصویب پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و استقبال بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، بررسی و تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجش از دور آغاز و سرعت بیشتری به خود گرفت.
وی از برگزاری نشست مشترک میان مدیران سازمان فضایی ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و گفت: مذاکرات لازم صورت گرفت که امیدوارم پس از بررسی‌های نهایی در این زمینه در آینده نزدیک شاهد تحقق و تصویب این پروانه و حضور بخش خصوصی در این حوزه نیز باشیم.
به گزارش مهر، شهریورماه امسال مجوز بهره برداری از اپراتور ماهواره مخابراتی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان اولین گام برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فضایی تصویب شد.
گفته می‌شود که ۶۱ اپراتور ماهواره مخابراتی در ۴۶ کشور دنیا در حال فعالیت هستند اما کشور ما تاکنون بهره‌برداری از ماهواره‌ها را به بخش خصوصی واگذار نکرده است.
هم‌اکنون صدور مجوز فعالیت اپراتور ماهواره مخابراتی در مرحله مناقصه است و سازمان فضایی ایران، تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجشی را نیز آغاز کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه