سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

اینتل در نظر دارد تا تراشه 14 نانومتری را برای گوشی های هوشمند تولید کند. این کمپانی برای انجام این کار، همکاری خود را با نام تجاری اسپریدتروم در شانگهای آغاز کرده است. قرار است این تراشه برای استفاده در پردازنده های تلفن همراه طراحی شود. اینتل قصد دارد که تراشه 14 میلیمتری را برای گوشی هایی که با پردازنده های اینتل کار می کنند تولید کند. گفته می شود یکی از مصرف کنندگان این تراشه جدید کمپانی سامسونگ خواهد بود.
با توجه به شایعات، مشابه تکنولوژی اینتل در سیستم های سطح متوسط ​​کمپانی های کره جنوبی استفاده می شود. احتمالا اینتل قصد دارد با این محصول بازار سال آینده را به نفع خود جهت دهد. قرار است محصول نهایی تراشه های 14 نانومتری تا پایان ماه جاری تحویل داده شود. همانطور که اشاره شد، کمپانی مستقر در شانگهای از تولید کننده تایوانی TSMC سفارش ساخت تراشه 16 نانومتری را نیز گرفته است.
گفته می شود که تراشه بر روی گوشی های هوشمند در حال اجرا بر روی سیستم عامل اندروید استفاده خواهد شد. در این میان مدل های Samsung Z3، Samsung Z1, Galaxy Star 2  و ... نیز با این تراشه تولید خواهند شد.
البته در این میان هیچ چیز عجیب نیست حتی می توان گفت سامسونگ، اینتل را به عنوان یک واسطه برای همکاری با اسپریدتروم بکار گرفته باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه