تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۴:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ شهريور

کمپانی کوالکام از تراشه (چیپ) پیشروی جدید خود به نام Snapdragon 821 اطلاعات بیشتری منتشر کرد. این تراشه قرار است فاصله میان وضعیت امروزی و پردازنده های نسل آینده را کم رنگ سازد، پس بهبودهای قابل توجهی نسبت به مدل قبلی یعنی Snapdragon 820 در آن داده شده است. در این مدل جدید سرعت اجرای برنامه ها تا ده درصد افزایش یافته و کارایی CPU نیز بهتر است.
واسط کاربری نیز به گونه ای بهبود داده شده تا لغزش (scroll) صفحه نرم تر باشد و مرور صفحات وب بهتر انجام شود. کارایی GPU نیز 5 درصد بیشتر شده، پس بازی ها و برنامه های واقعیت مجازی روان تر اجرا می گردند. با وجود این که کارایی افزایش داشته است، مدت شارژ باتری نیز ممکن است تا 5 درصد بیشتر دوام بیاورد.
گوشی هایی که از این تراشه استفاده می کنند، با سیستم واقعیت مجازی Daydream گوگل سازگار خواهند بود، که البته این امر عجیب نیست چون نسخه قبلی نیز این ویژگی را داشت. برای توسعه دهندگان برنامه های واقعیت مجازی، کوالکام یک SDK منتشر کرده که به گفته این شرکت سطح بالاتری از کیفیت تصویر و صدا را فراهم می آورد.
ویژگی های دیگر شامل پشتیبانی از Dual PDAF است که دقت و سرعت فوکوس دوربین را افزایش می دهد. نخستین گوشی هوشمندی که این تراشه را استفاده می کند، ASUS ZenFone 3 Deluxe است که در آن چون سیستم Dual PDAF تعبیه شده، سرعت فوکوس خودکار 0.03 درصد افزایش می یابد.
هنوز مشخص نشده که کدام گوشی ها از این تراشه جدید استفاده می کنند، اما با توجه به در پیش بودن کنفرانس IFA، بعید نیست که در روزهای آینده خبرهایی را در این خصوص بشنویم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ASUS ZenFone 3 دو برابر قیمتش به نظر می رسد