سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۶ خرداد

Qualcomm از جدیدترین چیپست خود، Snapdragon 850 رونمایی کرد. از ویژگی‌های این محصول، عمر طولانی باتری و امکان اتصال به لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های هیبریدی ۲ در ۱ برای Windows 10 می‌باشد. در Computex 2018 اعلام شد چیپست جدید جانشین نسل پردازنده‌ی Snapdragon 845 است که توانسته به معماری ARM نوت‌بوک‌ها در ویندوز 10 راه یابد.
Qualcomm وعده داده است این محصول می‌تواند تا بیش از ۲۰ ساعت عمر باتری، در حالت آماده به کار (استفاده‌ی مداوم) را فراهم کند. همچنین Gigabit LTE به‌صورت دائم برای مودم LTE Snapdragon X20 فعال خواهد بود. سازنده وعده داده است که کاربر می تواند یک فایل ۵۰ مگابایتی را فقط در ۱۰ ثانیه دانلود کند. دستگاه‌های مجهز به این تراشه برای استفاده‌های معمولی، می‌توانند تا چند روز بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنند.
علاوه بر این ۳۰ درصد افزایش بهره‌وری در عملکرد نسبت به نسل قبلی از ویژگی‌های معرفی‌شده‌ی محصول جدید است. Snapdragon 850 همچنین شامل پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ بوده که ضبط و پخش ویدئوهای 4K Ultra HD راه به عهده دارد. این تراشه‌ با هشت هسته‌ی ۱۰ نانومتری Kryo 385 و فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز تا ۲٫۹۶ گیگاهرتز کار می‌کند.
گفتنی است Qualcomm در توسعه‌ی این محصول توجه خاصی به هوش مصنوعی داشته است، از همین رو قابلیت پشتیبانی از دستیار صوتی Windows 10 را در دستور کار خود قرار داده است. به‌ طور کلی تراشه‌ی جدید بسیار نازک‌تر و سبک‌تر از نمونه‌های مشابه از Intel و AMD است.
اولین دستگاه ARM با ویندوز 10، مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon 850 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد. Qualcomm در مورد اینکه آیا استفاده از پردازنده‌ی جدید بر روی قیمت نهایی دستگاه‌ها تأثیرگذار است یا خیر، صحبتی به میان نیاورده است اما اعلام کرده، قصد دارد حداقل یک دستگاه را با همکاری سامسونگ و مجهز به پردازنده‌ی جدید به بازار ارائه دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه