پوشیدنی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۳ شهريور

پس از یک سری شکست‌ها در شروع و عدم موفقیت و رسیدن به پیش‌بینی‌ها، سرانجام بازار ساعت هوشمند دوران شکوفایی خود را آغاز کرد. Android Wear، سیستم‌عامل ساعت هوشمند گوگل، اخیرا پس از طراحی و راه‌اندازی مجدد، نام جدید Wear OS را برگزید. و در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ رکورد فروش بیش از ۱۰ میلیون محصول را به دست آورد که در طول تاریخ آن بی‌سابقه بود.
اینها همه در شرایطی است که تنها دو سال از معرفی Snapdragon Wear 2100، یکی از انتخاب‌های بسیار محبوب تراشه‌ها در بین تولیدکنندگان می‌گذرد. به خصوص اینکه، ساعت‌های هوشمند در زمان راه‌اندازی از فناوری پیشرفته‌ای برخوردار نبودند، و رقبایی چون اپل و سامسونگ از زمان‌های نسبتا دور در بازار این پوشیدنی‌ها با معماری خودشان از یکدیگر پیشی می‌گرفتند.
البته در این مدت کواکلام هم بیکار ننشسته و اوایل سال جاری از Snapdragon Wear 2500 که دارای طراحی تراشه‌ی سیستمی میان‌رده‌ای برای ساعت‌های اندرویدی مجهز به LTE است، رونمایی کرد. اما در آستانه‌ی رویداد مطبوعاتی اپل که انتظار می‌رود نسل بعدی ساعت خود را اعلام کند، کوالکام هم به میدان مبارزه برگشته و از یک تراشه‌ی با کیفیت به نام Snapdragon Wear 3100 رونمایی کرد.
تراشه‌ی جدید مبتنی بر معماری توسعه یافته‌ای است که کوالکام ادعا دارد کارامدترین نمونه‌ای است که تاکنون ساخته و برای موارد خاص استفاده از پوشیدنی‌ها مانند ردیابی گام‌ها، نظارت بر نرخ ضربان قلب، و اتصال همیشگی بهینه‌سازی شده است.
برخی خصوصیات تراشه‌ی جدید عبارتند از: بهره‌مندی از چهار هسته‌ی A7 و دو تراشه‌ی ثانویه که یکی پردازنده‌ی دیجیتال سیگنال و دیگری پردازنده‌ی کمکی بسیار کم‌مصرف با نام QCC1110 است، ماژول حافظه‌ی آن تنها ۰.۶ ولت مصرف انرژی دارد که ۲۰ برابر از مقدار مصرفی هسته‌های A7 به صرفه‌تر است.
Snapdragon Wear 3100 برای انجام کارهای سبکی چون فراخوانی دستار صوتی گوگل، پخش موسیقی در پس زمینه و به‌روزرسانی واچ‌فیس‌ها ساخته شده، و بهبودهای ایجاد شده در معماری جدید عمر باتری آن را از ۴ تا ۱۲ ساعت یا یک روز و نیم تا دو روز افزایش می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه