گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است اگر شرکت چینی ByteDance هرگونه کنترلی روی اپلیکیشن TikkTok را برای خود حفظ کند، دولت او فروش این اپلیکیشن به اوراکل و والمارت را تائید نخواهد کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در مصاحبه ای با فاکس نیوز با بیان این مطلب افزوده است: اگر ما بفهمیم که این دو شرکت کنترل کلی این اپلیکیشن را در اختیار ندارند، هرگز این معامله آنها را تائید نخواهیم کرد.
ترامپ روز 14 آگوست سال 2020 فرمان اجرایی را امضا کرد که براساس آن به ByteDance مهلت 90 روزه ای برای واگذاری سهامش در آمریکا را داد. هرچند براساس خبرهای منتشر شده به نظر می رسد توافق صورت گرفته بیشتر براساس همکاری است و نه واگذاری سهام.
ترامپ گفته است مالکیت TikTok در اختیار شرکت جدیدی به نام TikTok Global قرار خواهد گرفت که دفتر مرکزی آن احتمالا در تگزاس ایالات متحده قرار خواهد داشت و اوراکل ضمن برخورداری از سهم 12.5 درصدی TikTok Global، اطلاعات تمامی کاربران آمریکایی را روی سرورهای ابری خود ذخیره خواهد کرد تا نیازمندی های امنیت ملی ایالات متحده را نیز تامین کند.
غول خرده فروشی Walmart هم در عین حال اعلام کرده است که احتمالا 7.5 درصد از سهام TikTok Global را در اختیار خواهد داشت.
اوراکل و والمارت گفتند که اکثریت مالکیت TikTok Global متعلق به سرمایه گذاران آمریکایی خواهد بود، این در صورتی است که پایگاه سرمایه گذاران ByteDance را در نظر بگیریم. چراکه طبق گفته منابع مطلع، این شرکت چینی هنوز 80 درصد سهام TikTok Global را در اختیار دارد.
ByteDance همچنبن موافقت کرده است 25 هزار شغل جدید در آمریکا به واسطه اپلیکیشن TikTok ایجاد کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه