گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۹ خرداد

کاخ سفید می گوید که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه دستوری اجرایی را در مورد شبکه های اجتماعی امضا خواهد کرد.
او پیشتر تهدید کرده بود آن دسته از شبکه های اجتماعی که آنها را به خاموش کردن صدای محافظه کاران متهم کرد خواهد بست.
جنجال تازه پس از آن بروز کرد که توییتر روز سه شنبه برای اولین بار به توییت های رئیس جمهور آمریکا برچسب صحت یابی زد.
جزییات این دستور هنوز فاش نشده و معلوم نیست رئیس جمهور بدون مصوبات کنگره چه گامی می تواند برای اعمال مقررات تازه بردارد.
مقام های کاخ سفید در پاسخ به سوالات خبرنگاران اطلاعات بیشتری ارائه نکردند.
آقای ترامپ پیش از سفری به فلوریدا برای تماشای پرتاب موشک حامل فضانوردان به مدار - که حالا به دلیل هوای نامساعد عقب افتاده - بار دیگر توییتر و سایر شبکه های اجتماعی را به تعصب متهم کرد بدون آن که شواهدی ارائه کند.
او همچنین در توییتر به انتقاد از این شبکه ها ادامه داد و در آخر یکی از توییت هایش نوشت: "اینها دارند کاملا دیوانه می شوند. در ادامه بیشتر خواهید شنید!!!"
دونالد ترامپ روز سه شنبه (۲۶ مه) در توییتی مدعی شد که رای پستی در انتخابات پیش روی آمریکا به تقلب گسترده منجر خواهد شد.
او نوشت: "...صندوق‌های پستی سرقت می شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می شوند و به طور جعلی امضا می شوند..."
توییتر در واکنش برچسبی به توییت آقای ترامپ اضافه کرده است که می گوید "حقایق مربوط به رای به صورت پستی را دریافت کنید."
توییتر در این اخطار به صفحه ای لینک می داد که ادعای رئیس جمهور را "اثبات نشده" توصیف می کرد.
آقای ترامپ در واکنش در توییتی نوشت: "توییتر اکنون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مداخله کرده است. آنها براساس راستی آزمایی رسانه های اخبار جعلی یعنی سی ان ان، و واشنگتن پست که مال آمازون است، می گویند که بیانیه من در مورد رای پستی، که به فساد و تقلب گسترده منجر خواهد شد، نادرست است.... توییتر کاملا آزادی بیان را خفه می کند و من به عنوان رئیس جمهور اجازه آن را نخواهم داد!...".
آقای ترامپ روز چهارشنبه شبکه های اجتماعی را به اعمال "مقررات شدید" یا حتی "بستن" تهدید کرد.
او که ۸۰ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد نوشت که جمهوری خواهان احساس می کنند این شبکه ها "کاملا محافظه کاران را خاموش می کنند" و او اجازه این کار را نخواهد داد. او پیشتر نوشته بود توییتر "کاملا آزادی بیان را خفه می کند."
آقای ترامپ روز سه شنبه در شبکه فیسبوک هم پست مشابهی درباره ارسال برگه های رای پستی منتشر کرد اما فیسبوک برچسبی به آن نزد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه