تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۰ تير

بسیاری از افراد ادعا می کنند اگر سیستم هدایت خودکار شرکت تسلا، از فناوری Lidar (تشخیص نور مرئی) -که به تشخیص بهتر محیط پیرامون خودرو منجر می شود- استفاده می کرد، تصادف یکی از خودروهای این شرکت در فلوریدا اتفاق نمی افتاد. با این حال، شرکت تسلا ممکن است راهی پیشروی خود داشته باشد تا بدون نیاز به تهیه تجهیزات جدید، امنیت سیستم هدایت نیمه خودکار را بهبود بخشد. ایلان ماسک (مدیر شرکت) می گوید که کمپانی در تلاش است سیستم های راداری خود را طوری تنظیم کند که یک نقشه از دمای محیط پیرامون خود داشته باشد، و با این کار بتواند حرکت اشیاء را تشخیص دهد. سخت افزار موجود باید بتواند تصویر با وضوح بالایی ارایه دهد، تا نتیجه حاصل شود. به گفته ماسک، این فناوری بر خلاف Lidar، در باران، مه و غبار هم کار می کند.
ماسک هیچ برنامه زمانی برای عرضه ارتقای سخت افزاری رادارها ندارد، اما عقیده دارد این یک تغییر ملایم در سیستم هدایت نیمه خودکار است که هیچ سخت افزار جدیدی لازم ندارد.
می توانید حدس بزنید که تسلا انگیزه های مالی قوی در این زمینه دارد. اضافه کردن حسگر لیدار به خودروها هزینه گزافی دارد، و ضمناً باید فناوری لیدار نیز خریداری شود. اگر این روند (بهبود حسگر رادار) نتیجه بخش باشد، سود بزرگی عاید این شرکت خواهد شد. البته سیستم همچنان بدون خطا نخواهد ماند، اما می تواند بسیار قابل اعتمادتر بشود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تسلا به صاحبان فعلی ماشین یک ماه خلبان اتومات رایگان به صورت آزمایشی میدهد