کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۸ شهريور

ایلان ماسک در وب‌سایت شرکتش اعلام کرد: تسلا به صورت شرکتی عمومی باقی می‌ماند. وی این تصمیم را به تمایل سهامداران ربط داد.
ماسک گفت وی از طرف Silver Lake ،Goldman Sachs، و Morgan Stanley در مورد احتمال خصوصی شدن توصیه شده بود. وی توضیح داد فرایند خصوصی شدن تسلا "حتی وقت‌گیرتر و گیج‌کننده‌تر از پیش‌بینی اولیه است." این موضوع می‌تواند به عنوان انحراف از افزایش تولید Model 3 برداشت شود که به عنوان بخشی از برنامه‌ی ماسک برای سودآور شدن تسلا است. ماسک در پست وبلاگش آورده بود، روند بررسی گزینه‌های او، این اعتقادش را که "بودجه‌ای بیش از حد برای خصوصی شدن تسلا وجود دارد" تقویت کرد.
در تاریخ ۷ آگوست ماسک توییت کرده بود، خصوصی شدن تسلا را با قیمت هر سهم ۴۲۰ دلار در نظر دارد. ماسک قبلا چندین بار گفته بود وی شرکت‌های خصوصی را به شرکت‌های عمومی ترجیح می‌دهد. اما مسیر خصوصی شدن کاملا هم هموار نبود، ماسک قصد دور نگه داشتن سهام‌داران از این روند را داشت، اگرچه مشخص نبود چگونه چنین حرکتی را سازماندهی می‌کرد.
طبق خبری در نیویورک تایمز، برنامه‌ی خصوصی‌سازی ماسک نه تنها موجب اختلاف بین سهامداران شد – بلکه باعث سو ضن در کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) گردید. تایمز گزارش کرد "بررسی درباره‌ی اینکه وی سرمایه‌گذاران را گمراه کرده و قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده، افزایش می‌دهد." گزارش‌های قبلی وال استریت ژورنال هم نشان داد که SEC به بررسی تسلا در زمینه‌ی تولید Model 3 مشغول است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه