تکنولوژی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد

دانشمندانی از دانشگاه ایالتی تومسک (TSU) دستگاهی را اختراع کرده اند؛که سرطان و سایر بیماری های دستگاه تنفسی را از ترکیب هوای بازدم تشخیص خواهد داد این دستگاه با دقت و سرعت بالا می تواند در علم پزشکی بسیار کارآمد واقع شود.

تجزیه و تحلیل طیفی

در این روش با بررسی ترکیبات موجود در بازدم بیمار می توان به بیماری های دستگاه تفسی وی پی برد این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های حال حاضر در جهان است.
در این روش از یک طیف سنج لیزری برای تجزیه و تحلیل مولکولی بازدم استفاده می شود. بازدم شامل مولکول هایی است که متابولیسم بدن را بازگو می کنند، همین فرآیند نیز به سلامتی انسان و موجودات زنده دیگر کمک می کند. به محض شروع یک بیماری در بدن، ترکیبات این مولکول ها تغییر می کند.

نتایج و چشم اندازها

احتمال درستی تشخیص بیماران مبتلا به سرطان ریه و مبتلایان به بیماری انسدادی مزمن ریوی، 90٪ است. همچنین این ابزار70٪ افراد سالم را به درستی تشخیص می دهد.
در حال حاضر تجزیه و تحلیل هوای بازدم با استفاده از دستگاه های گران قیمت انجام می شود . در نتیجه دانشمندان سعی دارند با تولید این فن آوری به کاهش قیمت تست تشخیص بیماری های تنفسی کمک کنند. این  دستگاه به سادگی با یک دهنی یکبار مصرف برای تجزیه و تحلیل بازدم استفاده می شود. می توان گفت این روشی، سریع، امن و بدون درد است.

برچسب هاTSUcancerBrith
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

محققان مایکروسافت به سیستم پیش بینی سرطان دست یافتند