تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ آذر

احتمالا همه ی ما تا به این حال این تجربه داشته ایم که از رابط کاربری خشک یک سایت بسیار عصبانی شویم و آرزو کنیم صاحبان سایت می دانستند که ما چقدر از این بابت ناراحتیم. خبر خوب این است که شاید در آینده ای نه چندان دور این امکان به وجود بیاید. تحقیقات نشان می دهد که ما زمانی که عصبانی هستیم ، موس را به طرز متفاوتی حرکت می دهیم.
تیمی از دانشگاه Brigham Young  به سرپرستی پروفسور Jeffrey Jenkins از گروهی به عنوان نمونه ی آزمایشی خواستند که یک آزمون آنلاین زماندار بدهند. طبیعتا هدف از این آزمون عصبانی کردن این افراد بود. صفحه بسیار دیر بارگذاری می شدند و زمان مورد نیاز این افراد برای پیدا کردن جواب صحیح را تلف می کردند. آن ها به محض اشتباه جریمه می شدند و بازخوردی به این مضمون دریافت می کردند که هوشی پایین تر از سطح متوسط دارند.
در ابتدا داوطلبان موس را به نرمی تکان می دادند. در خطوطی صاف یا در منحنی هایی با پیچ های نرم. با بالا رفتن میزان ناراحتی، حرکات موس خشن تر شدند.اما در کمال تعجب ، داوطلبان هر چه عصبی تر شدند موس را آرام تر حرکت می دادند. پروفسور Jenkins معتقد است که نحوه ی استفاده ی کاربران از موس ، کلیک ها و حرکت ها ، از الگویی مشابه آنچه نتایج این آزمایش نشان می دهند پیروی می کند.
طراحان وبسایت ها با استفاده از نتایج این تحقیقات و بررسی الگوی استفاده از موس کاربران در صفحات مختلف سایت می توانند متوجه شوند که کدام قسمت از سایت باید کاربرپسند تر طراحی شود. یک شرکت در حال پالایش این محصول برای کاربری های تجاری است.
پروفسور Jenkins در این باره می افزاید :" با استفاده از این تکنولوژی ، وبسایت ها دیگر احمق نیستند. آنها علاوه بر آنچه شما عرضه می کنید ، احساسات شما را نیز متوجه می شوند."

برچسب هاmousingangryOnline
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حکم حبس ابد برای فروشنده آنلاین مواد مخدر!