ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با علی ناصر الخوالیدی رییس رگولاتوری عراق با اشاره به ارتباط خوب دولت و مردم دو کشور، گفت: جدا از همکاری‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی بین این دو کشور، وجود اماکن مقدس در عراق و ایران تعامل ملت‌های این دو کشور را بسیار بیشتر کرده است.
وی با تاکید به ضرورت فعالیت مهندسین ارتباطات دو کشور برای رفاه حال زوار، افزود: در رویدادی مانند اربعین که با جمعیت بی‌نظیری برگزار می‌شود، امکان ایجاد ارتباط به این حجم برای زوار کاری سخت و بسیار پیچیده است که از سال‌های گذشته بین اپراتورهای ایرانی و عراقی تلاش‌های سازنده و خوبی برای خدمت‌رسانی در این ایام انجام شده است.
آذری جهرمی با اعلام اینکه از فروردین ماه سال ۹۸ هیات مشترکی بین رگولاتوری ایران و عراق تشکیل می‌شود، گفت: در این هیات به موضوعات تداخلات فرکانسی مرزی، کاهش هزینه ارتباطات بین دو کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه ICT و سرویس‌های یکپارچه ویژه مفقودین بین اپراتورهای ایرانی و عراقی و بسیاری از سرویس‌های دیگر پرداخته می‌شود.
وی به بازدید رییس رگولاتوری عراق از توانمندی شرکت‌های ایرانی در حوزه پایش فرکانسی اشاره کرد و افزود: عراق می‌تواند از توانمندی شرکت‌های ایرانی در این حوزه استفاده کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به رابطه خوب رهبران و مردم دو کشور در سطوح بالا، گفت: حوزه‌ی ICT وضعیت روشن و بسیار خوبی برای همکاری دو کشور دارد و این رابطه خوب فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های مشترک است.
آذری جهرمی در این دیدار در پاسخ به دعوت طرف عراقی از سفر خود در آینده نزدیک به این کشور خبر داد.
علی ناصر الخوالیدی رییس رگولاتوری عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های عراق با ایران در زمینه ICT، گفت: پوشش ارتباطات اربعین و مانیتورینگ مرزی و همکاری بین اپراتورهای دو کشور از موضوعاتی است که می‌توانیم با ایران همکاری داشته باشیم.
وی افزود: با برقرار ارتباط بین مهندسین دو کشور در موضوعات فنی برخی از مشکلات ارتباطی را می‌توانیم حل کنیم.
الخوالیدی با اشاره به اینکه مشکلات ارتباطی فقط مختص اربعین نیست، تصریح کرد: سایر موضوعات فنی میان دو کشور نیز باید حل و فصل شود.
وی افزود: جلسه‌ای با اپراتورها در مورد اربعین داریم و مقرر شده شماره‌ای بین اپراتورها برای اعلام مفقودین تعیین شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه