ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۰ اسفند

با پیشنهاد آذری جهرمی کارگروهی مشترک میان دو وزارتخانه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه‌ی سلامت تشکیل می‌شود.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ی صبحانه‌ی کاری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دنیا کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌ی بهداشت و سلامت موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند، گفت: در کشور کسب‌و‌کارهای نوپا در این حوزه نیاز به مجوزهای زیادی دارند که کار را به تاخیر می‌اندازد.
وی با معرفی اپلیکیشنی که با اخذ نسخه از کاربر، داروها را تحویل می‌دهد، افزود: در آمریکا وقتی مطالعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بهترین و موفق‌ترین کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه فعال هستند.
آذری جهرمی با اشاره به وجود مجوزهای مختلف فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپا در حوزه‌ی دستگاه‌های دولتی اظهار کرد: با اینکه تعدد مجوزها فعالیت کسب‌وکارهای نوپا را با اختلال روبه‌رو می‌کند اما به نظرم‌ این مجوزها اجازه‌ی فعالیت به کسب‌وکارها را می‌دهد.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید با ارایه‌ و پیشنهادی خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: کارگروهی مشترک میان وزارت ارتباطات و وزارت بهداشت برای استخراج سند تحول دیجیتال در حوزه‌ی سلامت تشکیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه واقعیت این است که با ظهور کسب‌وکارهای نوپا، بسیاری از شغل‌ها از بین می‌رود، گفت: بنا به آمار مکنزی تا سال 2025، در مجموع 800 هزار شغل در انگلیس از بین می‌رود در حالیکه 3.5 میلیون شغل جدید جایگزین آنها می‌شود.
آذری جهرمی مشخص کردن شاخص‌ها را برای آزادسازی امور و سپردن به کسب‌وکارهای نوپا مناسب دانست و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که استقامت جلوی تحولات و کسب‌وکارهای نوپا در نهایت مساوی است با عقب ماندگی که بیکاری و عدم توسعه را به همراه دارد.
در این جلسه همچنین مباحثی چون تکمیل اتصال همه‌ی مراکز بهداشت روستایی به شبکه و همچنین اتصال سامانه‌های درمانی به بانک اطلاعاتی سایر دستگاه‌ها همچون سازمان ثبت احوال مطرح شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان خرداد ماه سال آینده را زمان تعیین تکلیف نهایی آن‌ها اعلام کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه