ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بخشی از جلسه کمیسیون صنایع و معادن به بررسی تهدیدات و تروریسم سایبری دولت آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با کسب و کارهای ایرانی در فضای مجازی اختصاص پیدا کرد. چراکه با یکجانبه گرایی‌های اخیر دولت آمریکا فشارهایی بر این کسب و کارها تحمیل شده است.
پرونده ۶۰۰ هزار گوشی همراه که در گمرک مانده‌اند به جلسه سران سه قوه ارجاع شد، چرا که اختلافی میان دستگاه قضا و دولت درباره آزادسازی این گوشی‌ها ایجاد شده بود
جهرمی با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات و ابتکار عمل‌هایی برای مقابله با اقدامات آمریکا مانند حذف اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون اندیشیده است،  افزود: ما برای مقابله با این تهدیدات از یک سال پیش در مرکز ملی فضای مجازی کارگروهی تشکیل دادیم و انواع سناریوها، تهدیدات و تحریم‌ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم اتخاذ شد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از این تحریم‌ها در یکسال گذشته اعمال شده است، گفت: اگرچه تمام خدمات ابری‌های دنیا، به شرکت‌های داخلی ارایه خدمات را متوقف کردند، اما فضای مجازی ما دچار اختلال نشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه