ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۸ دي

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان فضایی ایران استفاده از فناوری فضایی در خدمت رفاه جامعه، مدیریت منابع و ارتقا بهره‌وری خواهد بود، اظهار داشت: باید بستر و زمینه‌ را برای افزایش فعالیت بخش خصوصی و کسب‌وکارهای نوین فراهم کنیم تا از این طریق با توسعه‌ی خدمات فضاپایه در کشور باعث ارتقا سطح رفاه جامعه و مدیریت بهینه منابع شویم.
وی با تاکید بر تعامل و همکاری با فعالان، دست اندرکاران و ذینفعان حوزه‌ی فناوری فضایی در کشور برای توسعه‌ی خدمات فضاپایه از طریق بخش خصوصی و ایجاد کسب‌وکارهای نوین، گفت: در این راستا اولین قدم برداشته شد.
معاون وزیر ارتباطات توضیح داد: طی جلسه‌ی هم‌اندیشی با روسای سازمان‌های نقشه‌برداری و زمین‌شناسی به نقاط مشترک بسیار مطلوبی رسیدیم و تصمیم گرفته شد تا با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، داده‌ها، وضع موجود و توانمندی‌های هر یک از سازمان‌ها بررسی شود.
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در همین حال مقرر شد با تدوین یک سند اقدام مشترک، شرایط مطلوب را برای حضور پررنگ بخش خصوصی در ارائه‌ی خدمات کاربردی حوزه‌ی فضایی فراهم کنیم و به قولی این پیام را برای بخش خصوصی خواهیم داشت که «داده‌های خام و حجیم از ما، خدمات نوین از شما»
براری گفت: از نقد رسانه‌ها نیز استقبال می‌کنیم. رسانه‌ها کمک می‌کنند تا ما از مسیر اصلی منحرف نشویم و از اصحاب رسانه می‌خواهیم تا در فرهنگ‌سازی استفاده از خدمات ماهواره‌ای نیز به کمک ما بیایند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه