نرم افزار
مصطفی طبری۱:۵۲ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد

همانطور که احتمالاً می دانید، ویندوز 10 به زودی منتشر خواهد شد و گامی محکم در یکپارچه سازی اکوسیستم ویندوز در دستگاه های مختلف از تلویزیون و کامپیوترهای شخصی گرفته تا اسمارت فون ها و سایر گجت ها برخواهد داشت. این بار مایکروسافت با ارائه برنامه Windows Insider فرآیند توسعه ویندوز 10 را شفاف تر از گذشته کرده و به نیازهای کاربران نیز پاسخ داده است.
کاربران عادی و متخصص مدت نسبتا زیادی است که نسخه های مختلف پیش نمایش ویندوز 10 را مورد بررسی قرار داده اند و بدین ترتیب امکان برطرف سازی مشکلات و افزودن ویژگی های کاربردی به شکلی مناسب فراهم شده است. اما این موضوع یک عیب نیز دارد و آن کاهش میزان غافلگیری ها و رازآلود بودن ویندوز 10 قبل از عرضه می باشد. در تصاویر جدیدی که از ویندوز 10 درز پیدا کرده، آیکون های جدید این نسخه از ویندوز را می توان مشاهده کرد.


این بیلد که نسخه 10125 را نشان می دهد و در آن می توان نمایی از آیکون های موجود در ویندوز 10 را تماشا کرد. در مورد طراحی ظاهری ویندوز 10 حرف و حدیث های زیادی وجود داشت، اما در نهایت به نظر می رسد این چیزی است که در هنگام انتشار نسخه نهایی نیز شاهد خواهیم بود.


با توجه به تصاویر، چند تغییر مثبت در رابط کاربری ویندوز 10 اتفاق افتاده است. به عنوان مثال لیست های پرشی در Taskbar(که با راست کلیک بر روی یک آیکون باز می شود) دچار تغییراتی شده است. سازگاری بیشتر با صفحات لمسی و همچنین القای حس مدرن تر از جمله این تغییرات می باشند. این تغییرات در مورد بخش نمایش زمان و تاریخ نیز صادق است و حس بهتری به کاربر می دهد.


آیکون منوی hamburger در رابط کاربری مترو حالا با نمایش یک نقطه کوچک به شما اعلام می کند که برنامه های جدیدی نصب شده اند.
در نهایت، انیمیشن خط پیشرفت که در آیکون برنامه های فعال(به عنوان مثال یک پخش کننده که در حال نمایش یک فیلم است) در تسک بار نمایش داده می شد حالا در این نسخه از ویندوز نیز وجود داشته و این بار عوض حرکت از چپ به راست، حرکتی از پایین به بالا دارد.


تغییرات جزیی نظیر اینها حاکی از توجه زیاد و دقیق به نظرات کاربرانی است که نسخه های بتای مختلف ویندوز جدید را مورد بررسی قرار داده اند. امیدوارم مایکروسافت همچنان به نیازها و نظرات کاربران عمل کند و یک سیستم عامل به روز شده ی عالی را روانه بازار کند.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بعد از آپگرید به ویندوز 10 یک ماه فرصت دارید تا دانگرید کنید