موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ شهريور

به نظر می‌رسد HMD بر روی یک ردیف دوربین برای گوشی آینده‌ی اندرویدی نوکیا کار می‌کند. تصاویر لو رفته‌ای از آن نشان می‌دهند باید منتظر دیدن موبایل با نام نوکیا با پنج دوربین در عقب باشیم. در اوایل سال جاری جزئیات این لنز پنج گانه برای نخستین‌بار در شایعات به گوشی نوکیا 10 ربط داده شد.
این ماژول دوربین شامل پنج لنز است که به شکل یک دایره چیده شده‌اند و دارای نشان تجاری Zeiss هستند. HMD Global، شرکت فنلاندی که دارای حق مجوز تولید موبایل‌های نوکیا است، سال گذشته با Zeiss برای یکی کردن نشان‌های Nokia و Zeiss برای دوران اندروید همکاری خود را شروع کردند. HMD استفاده از اپتیک‌های Zeiss در جدیدترین گوشی‌های اندرویدی‌اش را آغاز کرد، این سازنده‌ی لنز هم پتنت سیستم دوربین زوم کوچک شده‌ای را به آن داد که خیلی شبیه به دوربین‌ها در عکس لو رفته هستند.
هواوی از جمله شرکت‌هایی است که اوایل سال جاری P20 Pro را با سه دوربین عقب که سه برابر زوم اپتیکال و پنج برابر زوم هیبریدی را پشتیبانی می‌کرد، راه‌اندازی کرد. علاوه بر آن، شایعات نشان دادند LG هم پنج دوربین را (سه دوربین در عقب و دو دوربین در جلو) برای موبایل پرچمدار آینده‌اش در نظر گرفته است.
پنج حسگر این دوربین‌ها مطمئنا به قابلیت هر نوع زومی کمک می‌کنند، اما احتمالا کاری بیشتر از این را انجام می‌دهند. نوکیا سابقه‌ی کار با دوربین را دارد و تاریخ آن به دوربین‌های 808 PureView و  Lumia 1020 باز می‌گردد. این شرکت اخیرا بر روی دوربین واقعیت افزوده‌ی Ozo هم کار کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه