موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

به گزارش مهر، شرکت اینتل حق امتیاز اختراع موبایلی با نمایشگر تاشو را ثبت کرده است. این نمایشگر دور دستگاه می پیچد و کل آن را در بر می گیرد.
در این اواخر شرکت های مختلف مشغول تولید یک موبایل تاشو هستند تا حق امتیاز اختراع دستگاه با طراحی تاشو را ثبت کنند.
در همین راستا شرکت تراشه سازی «اینتل» نیز حق امتیاز اختراع یک موبایل تاشو را ثبت کرده که هنگام باز شدن به تبلت تبدیل می شود. این حق امتیاز در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در کره جنوبی ثبت و در اکتبر ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد. درهمین راستا وب سایت Lets Go Digital رندرهایی سه بعدی از این حق امتیاز را ارائه کرده است.
این در حالی است که طبق گزارش ها این شرکت مشغول سرمایه گذاری در فناوری های پیشرو و همچنین همکاری با تولید کنندگان مختلف نمایشگر از جمله ال جی، Boe Technology، شارپ و سامسونگ است.
طرح موبایل تا حدودی شبیه نمایشگری است که دور دستگاه می پیچد. در حق امتیاز اینتل یک نمایشگر بزرگ و انعطاف پذیر دیده می شود که هنگام تاشدن روی دستگاه قابل مشاهده است.
این نمایشگر از سمت راست امتداد می یابد و کل پشت دستگاه را می پوشاند. به نظر می رسد بخش اعظم سطح این دستگاه با نمایشگر پوشیده می شود و همین امر ظاهری نوآورانه به آن می دهد.
در قسمت پایینی دستگاه یک دکمه وجود دارد که برای باز شدن موبایل به کار می رود.
به نظر می‌رسد سمت چپ دستگاه ضخیم تر باشد زیرا قطعات موبایل در آنجا قرار می گیرد. با این وجود به نظر می رسد قاب دستگاه بسیار ظریف باشد. اما در تصاویر مشخص نیست ماژول دوربین در کجا و چطور نصب می شود.
در نمایشگاه CES2020 اینتل از نخستین نمونه اولیه یک لپ تاپ تاشو رونمایی کرد . این دستگاه دارای یک نمایشگر تاشو ۱۷.۳ اینچی OLED  است و شبیه لپ‌تاپ‌های صدفی به نظر می‌رسد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه