تکنولوژی
الناز فرجی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۳۱ شهريور

اگر این موضوع هنوز تقریبا جدید است ، ولی مهندسی چاپ سه بعدی مساله ی جدیدی را در مهاجرنشینی مریخ اثبات کرده اند . شرکت فرانسوی fabulous با الهام از ناسا به دنبال ایده هایی برای چاپ سه بعدی محل های سکونت احتمالی مریخ است و یک پناهگاه ذهنی به نام sfero طراحی کرده که بر روی سیاره ی سرخ چاپ سه بعدی شده و با اجناس ممکن ساخته و آماده  خواهد شد . sfero که نشانگر یک خانه ی شبه اسکیمویی مربوط به آینده است، بخشی اش زیر زمین است . دسترسی به این پناهگاه با راهرویی طولانی حاصل میشود که شامل یک ایرلاک airlock میشود.
فضای داخلی شامل سه طبقه میشود . بالاترین طبقه که شبیه یک نیم طبقه است ، تنها 3 متر مربع است و تنها به مواد غذایی اختصاص داده شده است ، در حالیکه طبقه ی بعدی 29 متر مربع است و شامل فضای کاری و حمام میشود ، پایین ترین طبقه 40 متر مربع بوده و شامل فضای خواب میشود . کارکنان با پلکان مارپیچ میتوانند بین این طبقات رفت و آمد کنند .


فبیولس این ایده را دارد که لایه های خود سیاره ی سرخ میتوانند به عنوان مواد خام چاپ سه بعدی مصرف شوند . هنوز کاملا معلوم نیست چطور اما این پروسه شامل یک دکل مرکزی است که آهن را از خاک و سنگ سیاره خارج کرده و همچنین به دنبال لایه ی یخ زده میگردد تا آن را به آب تبدیل کند و به عنوان عایقی بین محفظه ی بیرونی و درونی ساختار به کار رود  و پرتو افکنی خورشید را کاهش دهد. شرکت با استفاده از گوگل ترنسلیت میگوید: " قطب مرکزی با مته کردن در خاک مریخ مدفون شده است . هدف این است که چند متر مدفونش کنیم تا در خاک پایه ی محکمی داشته باشد و بتوانیم لایه ی یخ زده را پیدا کنیم تا بتوانیم آن را تبدیل به مایع کنیم . وقتی جاسازی شد ، دکل از بازوهای رباتی استفاده میکند ، یکی از آنها میمکد و مواد را میگیرد تا آهن را استخراج کند و دیگری با چاپ سه بعدی  میسازد . "


شرکت این پناهگاه را در desert mojave کالیفرنیا یا جایی در هاوایی تست میکند، در حالیکه gale crater به عنوان آخرین  پناهگاه مریخ شناخته میشود.
این مفهوم  به طور قطعی فهمیده نمیشود، اما طرح هایی مانند این و queen b (bioshielding) ممکن است سر نخی از این به دست بدهند که چه نوع ساختاری ممکن است سر انجام استفاده شود تا فضانوردان را در محیط سخت مریخ زنده نگه دارد . آژانس فضایی اروپا هم میخواهد یک پایگاه چاپ سه بعدی بسازد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فاستر+ شرکایش پناهگاه مریخی چاپ سه بعدی طراحی میکنند