گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ آذر

فنلاند که خانه سازنده تجهیزات شبکه 5G نوکیاست، قرار است یک قانون مخابراتی را تصویب کند که ممکن است برای ممنوعیت استفاده از تجهیزات ساخت شرکتهای هواوی و ZTE چین بکار گرفته شود.
پارلمان فنلاند قرار است این لایحه که برای حمایت از شبکه های مخابراتی در برابر تهدیدات سایبری و جاسوسی طراحی شده است را تصویب کند. در این لایحه به نام شرکت یا کشور خاصی اشاره نشده است اما بکارگیری تجهیزات در قسمتهای حساس شبکه را در صورتی که ظن استفاده از چنین تجهیزاتی علیه امنیت ملی یا دفاعی وجود دارد، ممنوع می کند.
یوهانس کاسکینن، یک نماینده حزب سوسیال دموکراتیک به بلومبرگ در پاسخ به این که آیا این قانون شرکتهای چینی را هدف گرفته است، گفت: ما انگشت اتهام را به سمت هیچ گروهی نشانه نمی گیریم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که اقدامی انجام نمی دهیم که باعث شود درها به روی نوکیا بسته شود.
در کشور همسایه سوئد که مقر شرکت اریکسون است، قانون مشابهی تصویب شده که باعث اختلاف با چین شده است.
این وضعیت برای نوکیا پیچیده است. از یک سو از شبکه هایی که حضور رقبای چینی در آنها ممنوع شده است، سود می برد. اما این شرکت فنلاندی در معرض خطر طرد شدن در چین قرار گرفته که بازار عظیمی برای تجهیزات ۵G است.
پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا در اکتبر گفته بود محاسبات نوکیا نشان می دهد این شرکت از زمانی که کشورهای متعدد استفاده از تجهیزات چینی را در شبکه هایشان ممنوع کرده اند، حدود ۴۳ درصد از ارزش قراردادهای منعقد شده را برنده شده است. وی همچنین به اهمیت بازار چین اذعان کرده و گفته بود نوکیا آماده است از بخشی از سودآوری کوتاه مدت خود برای کسب سهم بازار در ۵G چشم پوشی کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تیمی از مقامات دولتی و نمایندگان شرکتهای مخابراتی بزرگ دعوت شده اند به ارزیابی امنیت شبکه ها از نقطه نظر امنیت ملی بپردازند. مسئولیت تعیین مشخصات فنی برای مشخص کردن داراییهای کلیدی در یک شبکه مخابراتی با آژانس حمل و نقل و ارتباطات فنلاند است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه