ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۳ تير

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس یک فوریت طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه در تجارت خارجی را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی علنی روز چهارشنبه، ۱۳ تیرماه ۹۷ یک فوریت راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه در تجارت خارجی را مورد بررسی قرار دادند.
وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان نهایتا با ۱۵۷ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده‌ی حاضر در جلسه با یک فوریت این طرح موافقت کردند.
در صورت تصویب جزئیات طرح مذکور، به منظور کاهش هزینه‌ها و ریسک‌های مبادلاتی، بی‌اثر شدن تحریم‌ها، تهدیدات و سوء استفاده‌های اطلاعاتی، بانک مرکزی موظف است در مبادلات مالی و بانکی داخلی و بین‌ المللی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشور، حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصویب این قانون اقداماتی همچون راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی، اختصاصی در همکاری دو جانبه و چند جانبه با سایر کشورها یا اتحادیه‌ها با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا با به کارگیری معماری توزیع‌ شده مانند فناوری زنجیره‌ی بلوکی و سایر فناوری‌های مرتبط را انجام دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه