امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۶ ارديبهشت

چند روزی است که کارشناسان امنیت سایبری در رابطه با موج جدیدی از حملات ویروس WannaCry هشدار داده اند و هم اکنون رایانه های 150 کشور در جهان به این ویروس آلوده است. بر اساس گفته ی این کارشاناسان، تعداد نسخه های این ویروس تا امروز به 300 مورد افزایش داشته است و هر روز در حال رشد است.
این حملات از تاریخ 12 می با آلوده شدن کامپیوترهای 200 هزار مرکز آغاز شده است. علت سرعت رشد این ویروس با چنین سرعتی، به دلیل انتقال آن توسط هرگونه فایلی است که از کامپیوتر قربانی ارسال می شود. پیشنهاد کارشناسان در زمینه ی امنیت سایبری به کاربران این است که تا زمانی که منبع و نحوه ی غیرفعال سازی این ویروس پیدا نشده از دانلود هر گونه اپلیکیشنی بر روی سیستم های کامپیوتری خودداری نمایید، زیرا تاکنون 300 فایل نصبی آلوده به این ویروس کشف شده است.
این ویروس در سه نمونه تکثیر شده است: اول اینکه امکان حذف آن وجود دارد. نوع دوم به صورت خود به خود و بدون نیاز به تایید، تکثیر می شود و نمونه سوم فعلا خطر مخربی نداشته است. البته گفتنی است آلوده شدن سیستم شما به این ویروس مساوی است با حذف تمامی اطلاعات در سیستم شما. پس پیشنهاد می کنیم تا دیر نشده از تمامی فایل های مورد نظر خود، یک نسخه ی پشتیبان تهیه کنید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه