اپلیکیشن
رضا رزمی۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۳ مهر

اینستاگرام روز گذشته از مرز ۴۰۰ میلیون کاربر فعال گذشت. کاربران این شبکه حالا از توییتر هم بیش‌تر هستند. اینستاگرام طی ۹ ماه گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیون کاربر جدید جذب کرده است. طی ماه‌های گذشته چهره‌های مشهوری چون دیوید بکام و کیتلین جنر نیز به این شبکه اجتماعی پیوسته‌اند. بیش از نیمی از کاربران اینستاگرام در اروپا، آسیا، برزیل، ژاپن و اندونزی زندگی می‌کنند. مدیران اینستاگرام اعلام کرده‌اند که ۵۰ درصد کاربران خارج از امریکا هستند.
این شبکه اشتراک‌گذاری عکس اخیرا ویژگی‌های جدیدی از جمله تبلیغات و پست‌های حمایت شده را هم اضافه کرده است. درآمد اینستاگرام از تبلیغات تا آخر امسال ۶۰۰ میلیون خواهد بود و جمع درآمد این شبکه عکس‌گذاری به ۱.۴۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ خواهد رسید. این در حالی است که درآمد اینستاگرام ۱۴ درصد از کل درآمد فیس‌بوک در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.
به نظر می‌رسد رشد اپلیکیشن‌های فیس‌بوک روندی تصادی را طی کند. در حال حاضر اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. اپلیکیشن واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرد و اخیرا کاربران آن ماهانه به ۹۰۰ میلیون نفر رسیدند.
وضعیت یکی دیگر از مشهورترین شبکه‌های اجتماعی یعنی توییتر چندان خوب نیست. این شرکت اخیرا اعلام کرده‌ است که میزان کاربران فعال آن در سه ماهه دوم امسال ۳۱۶ میلیون نفر بوده است؛ یعنی سالانه رشدی ۱۵ درصدی دارد. مدیران توییتر از روند رشد این شبکه اجتماعی راضی به نظر نمی‌رسند. وضعیت رشد کند این شبکه‌ اجتماعی به خاطر مدل تبلیغات و تجارت آن است که ایرادهایی اساسی دارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

این اپلیکیشن، اینستاگرام را به یک کتاب آشپزی عظیم تبدیل می کند