کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۳ خرداد

به گزارش آی‌تی‌ایران، شرکت IBM برای نخستین بار تحت مدیریت آرویند کریشنا Arvind Krishna از تعدیل نیرو خبر داد.
این مدیر ارشد اجرایی آی بی ام IBM از زمان در اختیار گرفتن سکان شرکت در ماه گذشته گفته تلاش میکند تا نام و کسب وکار شرکت مشهور و قدیمی جهان تکنولوژی را دوباره به اوج برساند.
تعداد افراد تعدیل شده در آی بی ام مشخص نشده اما این تعدیل نیرو در زمانی اعلام می‌شود که بحران کرونا همه آمریکا و بسیایر از نقاط جهان را در بر گرفته است.
در بیانیه ‌آی بی ام درباره این تعدیل نیرو آمده است:
“آی بی ام در یک بازار فوق رقابتی فعالیت می‌کند و از این جهت نیاز به انعطاف و تلفیقی از مهارت‌ها و ارزشهای بالایی در فضای کار این شرکت است و این تصمیم در جهت رشد کسب و کار شرکت در درازمدت اتخاذ شده است”
این شرکت تعداد کارکنان تعدیل شده را مشخص نکرده اما به گفته یک منبع آگاه به وال استریت ژورنال این تصمیم روی وضعیت چندین هزارنفر از کارکنان شرکت تاثیر خواهد گذاشت.
آی بی ام سال گذشته 352 هزارو 400 کارمند داشته است.
این تعدیل نیروی آی بی ام تعداد افراد بیکار شده در صنعت تکنولوژی را افزایش می‌دهد. شرکت اچ پی هم پنج شنبه از برنامه‌ای برای کاهش هزینه‌ها از جمله کاهش حقوق‌ها خبر داده بود.
اما آی بی ام که طی ده سال اخیر سهام آن بسیار جزیی تغییر کرده بود در سه ماه گذشته حدود 20 درصد با افت ارزش سهام روبه رو شده است.
آقای کریشنا مدیر ارشد اجرایی این شرکت ماه گذشته سکان شرکت را در دست گرفت با دو چالش بزرگ روبه روست یکی بیماری جهان‌گیر کووید 19 و دیگری افت تدریجی شرکت و عقب ماندن آن از غول‌های تکنولوژی جهان.
این تعدیل نیرو بخشهای مختلفی از آی بی ام را تحت تاثیر قرار می‌دهد از جمله آنها بخش مربوط به هوش مصنوعی واتسون است بخشی که به گفته آقای کریشنا جزو اولویت‌های مدیریتی او بود.
آی بی ام گفته است که برای کسانی که از این شرکت تعدیل می‌شوند پوشش بیمه‌ای با تخفیف تا تا پایان سال 2021 در نظر گرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه