ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲ مهر

به دلیل اجرای مصوبه تغییر تعرفه خدمات انتقال شرکت مخابرات ایران برای مشترکان تجاری، مشترکان در قبوض خود با تغییر قیمت روبه رو شدند که این تغییر قیمت مربوط به تعرفه ماهانه ارتباط نقطه به نقطه اختصاصی لایه ۲ شبکه شامل لینک های مبتنی بر TDM ،SDH و OTN و نیز تعرفه ماهانه تمامی خدمات ابر انتقال لایه ۳ شامل پروتکل های VPLS  VPWS ،MPLS و اینترانت شرکت مخابرات ایران می شود که به مشترکان تجاری خود ارائه می کند.
حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: مصوبه ۲۸۷ کمیسیون تنظیم مقررات مربوط به بازنگری مصوبه ۲۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است که به درخواست مخابرات، پس از ۱۲ سال تعرفه های این بخش به روزرسانی شد.
وی با اشاره به حذف هزینه آبونمان از قبوض مشترکان براساس حکم دیوان عدالت در سال گذشته گفت : بخشی از درآمدهای مخابرات در حوزه تلفن ثابت به همین دلیل کاهش یافت و شرکت مخابرات ایران به به دنبال افزایش تعرفه خدمات بود تا راهکاری برای جبران این کاهش درآمد باشد که البته منطقی هم بود.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: از آنجایی که هم هزینه ها بالا رفته بود و هم بخشی از درآمد این شرکت کاهش پیدا کرده بود و نیز میزان کاربری مشترکان در تلفن ثابت هم کم شده است، شرکت مخابرات ایران دچارکاهش درآمد شده بود. ما از مخابرات خواستیم که پیشنهاد افزایش تعرفه را تنها برای یک سری سرویس تجاری که عموم مردم را متاثر نمی کند ارائه دهد.
رئیس رگولاتوری افزود: از این رو شرکت مخابرات ایران نیز پیشنهاد تغییر نرخ خدمات انتقال برای مشترکان تجاری را داد تا مصوبه ۲۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به روزرسانی شود. این مصوبه تنها حدود ۶ هزار مشترک تجاری مانند شرکتها و موسسات تجاری را در بر می گیرد و عموم مردم درگیر آن نیستند.
فلاح جوشقانی گفت: براساس مطالعاتی که داشتیم مشخص شد که تعرفه این بخش حدود ۱۲ سال است که بی تغییر باقی مانده بود و بررسی ما نشان داد این تغییر تعرفه می تواند درصد کوچکی از کاهش درآمد مخابرات را جبران کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه