موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۴:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير

در WWDC که گذشت شرکت اپل تغییراتی باور نکردنی در برنامه Messages خود به بینندگان نشان داد، به نظر می رسد تحت فشار میسنجرهای فیسبوک، اسنپچت و گوگل، اپل در اخر مجبور شده تغییراتی جدید به قسمت Messages خود بدهد. تعدادی از آن ها را با هم مرور می کنیم:

فروش افزونه ها

میسنجر فیسبوک بخشی تحت عنوان خرید افزونه دارد، باورش سخت است که اپل نیز در آپدیت جدیدش چنین چیزی را اضافه خواهد کرد. گرچه اطلاعات کاملی در این زمینه به دست ما نرسیده اما در WWDC اپل از افزونه های JibJab و برنامه های دیگر برای Messages نمونه هایی به بازدید کنندگان نشان داد. برای آپدیت جدید باید تا پاییز صبر کنیم تا آن موقع هم بخش مربوط به این افزونه ها پر خواهد شد.

اسنپچت یا چیزی شبیه به آن(!)


خط خطی کردن خیلی لذت بخش است نه؟ شما می توانید عکس هایی با پس زمینه مشکی یا حتی عکس های خودتان و سلفی هایتان را انتخاب کرده و بر روی آن ها بنویسید و بفرستید، مثل اسنپچت.

Emoji های بزرگ


اگر شما تا سه Emoji پشت سر هم بگذارید در پیامتان بزرگ خواهند بود، بیشتر از سه تا با همان سایز معمولی نشان داده می شود.

تبدیل نوشتار به Emoji

اگر برای شما هم پیش آمده که برای گشتن به دنبال یکی از این شکلک ها به دردسر بیافتید حالا با این امکان جدیدی که به message اظافه شده شما پیامتان را تایپ می کنید و با دکمه Alternate Keyboard، message خودش واژه های تایپ شده شما را با Emoji متناسب با آن واژه ها تعویض می کند.

افکت هایی در پیام شما

شما در آپدیت جدید می توانید پیامتان را با فونت بزرگ تایپ کنید و می توانید با تنظیماتی که انجام می دهید پیام با صفحه پیام ها برخورد محکمی داشته باشد. می توانید به عنوان یک حرف یواشکی پیامتان را با فونت کوچک بنویسید، دقیقا مثل میسنجر گوگل. علاوه بر این ها می توانید پیام خود را با استفاده از invisible ink نامرئی کنید. برای گفت و گوهای رمانتیک به کار شما می آید، البته به گفته اپل.
پاسخ سریع به پیام های رسیده
اگر وقت تایپ کردن ندارید بر روی پیامی که برایتان رسیده انگشتتان را نگه دارید تا یک سری پیام از قبل آماده شده برای پاسخ، به شما پیشنهاد شود.

ضربان قلب

البته باید ساعت اپل داشته باشید، در این آپدیت شما می توانید ضربان قلب خود را به صورت یک فایل انیمیتد شده برای خانواده یا دوستانتان بفرستید، ما هم مثل شما نمی دانیم این قابلیت به چه دردی می خورد.

پیام های انیمیشنی

اگر می خواهید پیامتان را به شکل های مختلف بفرستید امکاناتی نظیر Balloons، confetti و Firework برای ایجاد تجربه ای جدید از فرستادن پیام خود به کارتان می آید.
Improved Quick Typing
اگر کسی از شما پرسید "کجا هستی؟"  این قابلیت مکان شما را از روی نقشه پیدا کرده و می تواند برای پاسخ به سوال بفرستد.
حبابی که پیام در آن قرار می گرفت اکنون شکل های مختلفی دارد
اپل در این زمینه نیز نوآوری های جدیدی انجام داده است. باید صبر کنیم تا خودمان ببینیم.

Deep Linking

این امکان به شما اجازه می دهد وقتی آدرس سایتی را برای کسی مفرستید عکس و متنی از آن سایت را گیرنده پیام ببیند. در مسنجرهایی از جمله تلگرام زیاد این قابلیت را دیده ایم.
در پیام های خود مستقیماً عکس بگیرید
در این آپدیت جدید زمانی که بر روی علامت دوربین کنار بخش نوشتن پیام کلیک کنیم علاوه بر نشان دادن عکس های گالری دوربین را هم می بینیم و همانجا می توانیم عکس گرفته و بلافاصله بفرستیم.

نوشتن با خط خودتان

گوشی را برعکس که بگیرید صفحه ای میبینید که می توانید به وسیله آن پیامتان را  بنویسید و به عنوان یک عکس بفرستید، برای گوشی های بزرگی مثل 6s و 6s pluse بسیار کارآمد اما برای گوشی های کوچک مثل SE به کارتان نمی آید.

برچسب هاiPhoneApple
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟