اپلیکیشن
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۵ آبان

شرکت Google از تغییر و تحولات جدید در برنامه‌ی Google Play Music برای Android، iOS و نسخه‌ی وب خود خبر داد. احتمالا جذاب‌ترین جنبه‌ی نسخه‌ی جدید این اپلیکیشن آن است که موسیقی را با توجه به موقعیت جغرافیایی شما و آنچه در حال انجامش هستید، پیشنهاد می‌کند. بنابراین اگر شما در محل کار خود نشسته‌اید، Google موسیقی متناسب با آن فضا و شرایط‌تان پیشنهاد خواهد کرد.
مدیرارشد محصولات Google Play Music، آقای Elias Roman اعلام کرد، از این پس می‌توانید هنگام غروب آفتاب، وقتی که وارد باشگاه ورزشی می‌شوید و  یا زمانی که در کتابخانه هستید، موسیقی مناسب خود را گوش کنید.
در حال حاضر هیچ سرویس استریم موسیقی دیگری مانند Spotify وApple Music این قابلیت را به کاربرانش ارائه نمی‌کند و بالاترین سطح شخصی‌سازی در اپلیکیشن Google، قابل دسترسی است. زیرا تا زمانی که شما به Google اجازه دهید به اطلاعات‌تان دسترسی داشته باشد، مکان شما را می‌داند. اما پیشنهاد موسیقی Google Play منحصرا متکی بر الگوریتم‌ها نیست، بلکه از قدرت سیستم  یادگیری ماشینی که توسط متخصصین تیم Play Music این شرکت طراحی شده نیز بهره می‌گیرد. لازم به ذکر است، ساخت پلی لیست به این شیوه در Play Music از سال ۲۰۱۴ ، پس از خرید سرویس Songza توسط Google متداول شد. این شرکت اعلام کرد، سرویس فوق با استفاده‌ی بیشتر و به مرور زمان ارتقاء یافته و پیشنهادات بهتری به کاربران ارائه می‌کند.
دیگر تغییر جدید این برنامه گوش دادن به تک آهنگ‌ها به‌صورت رایگان است، هر چند برای خلاص شدن از شر آگهی‌های تبلیغاتی و انتخاب تک آهنگ‌ها می‌بایست ماهیانه ۹/۹۹ دلار هزینه‌ی حق اشتراک بپردازید. در این صورت اپلیکیشن به طور خودکار پلی‌لیستی از آهنگ‌هایی که قابلیت پخش آفلاین دارند را برای شما می‌سازد و شما لازم نیست از قبل پلی‌لیست مذکور را دانلود کنید.
شایان ذکر است، Google Play Music، سرویس استریم موسیقی پیش‌فرض  Google Home speaker  است و در دستگاه‌های Chromecast از جمله 4K Chromecast Ultra به صورت رایگان استفاده می‌شود و موبایل‌های هوشمند Google Pixel که ماه گذشته به بازار عرضه شد نیز آن را دارا می‌باشند.
به‌روزرسانی اخیر شاید حاوی مهم‌ترین تغییراتی است که Google طی چند ماه گذشته در سرویس Play Music انجام داده، چرا که معمولا آپدیت‌های قابل توجهی برای این اپلیکیشن دیده نمی‌شود.

برچسب هاGoogle Play Music
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

افزایش 40 درصدی ویروس های اندرویدی در سال گذشته