ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر امیر ناظمی، در افتتاحیه‌ی نمایشگاه تراکنش، پذیرش تغییر را نخستین گام عقلانیت دانست و گفت: در حوزه‌ی تراکنش، بازیگران جدیدی ورود پیدا کرده‌اند که اگر بازیگران سنتی بخواهند حوزه‌ی تراکنش به کار خود ادامه دهد، باید ورود بازیگران جدید را بپذیرند.
وی با ‎بیان اینکه ما شاهد چنین تغییراتی در این حوزه هستیم، ادامه داد: شاید آن چیزی که در مورد تغییر قوانین و نوع قضاوت‌ها بر عهده‌ی ماست به طور کامل اجرا نشده و در مقابل سایر بازیگران این حوزه مثل بانکداران سنتی نیز باید این پذیرش را داشته باشند.
این گزارش حاکی است، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز گفت: بین فضای مجازی و واقعی یک درهم‌تنیدگی برقرار است و نمی‌توانیم در این دو حوزه مستقل از یکدیگر تصمیم بگیریم.
وی افزود: در حال حاضر تئوری حرکت به سمت جهانی شدن در دنیا وجود دارد و این در حالی است که آمریکا در این میان تلاش می‌کند تا از طریق ICT انحصار عظیمی را برای خود ایجاد کند.
به گفته‌ی فیروزآبادی، جهانی شدن یک روند مطلوب انسان‌ها است و انسان‌ها می‌خواهند که از این طریق برای داشتن زندگی بهتر با یکدیگر در ارتباط باشند اما چیزی که آمریکا می‌خواهد این است که این توسعه ارتباطات، اقتصاد و غیره تحت یک میدان قوی متمرکز از سوی آمریکا قرار گیرد.
وی اظهار کرد: آن چیزی که به عنوان اجتماعی شدن اقتصاد مطرح می‌شود این است که موضوعات اجتماعی و فرهنگی این روزها به مباحث اقتصادی بدل شدند و ما کالاهای اجتماعی و فرهنگی داریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه