ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۶ مهر

به گزارش تماس‌نیوز، برات قنبری رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه تلکام با بیان اینکه از دوره‌ی آنالوگ و دیجیتال وارد دوره‌ی IP شده‌ایم و برای زنده ماندن در این فضا نیازمند تغییر و تحولات در کل شبکه هستیم، گفت: اگر زیرساخت‌های مخابرات وجود نداشته باشد امکان توسعه و حرکت به سمت تغییر و تحولات فناورانه‌ی جهانی نخواهیم داشت.
وی نوسازی شبکه، رفتن به سمت IP و همگرایی شبکه‌ی ثابت و موبایل را از جمله اقدامات در راستای برنامه‌های توسعه‌ای مخابرات دانست و افزود: برنامه‌های توسعه‌ی مخابرات برگشت پذیر نیست و ما قدم به قدم به پیاده‌سازی برنامه‌ی تحول نزدیک می‌شویم.
مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه قدم اول در این برنامه یکپارچه‌سازی بخش ثابت بود که با یکپارچه‌سازی شرکت‌های مخابرات استانی انجام شد، اظهار کرد: تا اردیبهشت سال دیگر نیز قدم دوم را که یکپارچه‌سازی بخش ثابت و سیار خواهد بود در برنامه داریم و در نهایت در پایان برنامه ره نگاشت به یک شرکت پیشرو در خدمات دیجیتالی تبدیل می‌شویم و حرکت به سمت بین‌المللی شدن را در برنامه داریم.
قنبری با اعلام اینکه امسال برای نخستین‌بار در یک اپراتور خارجی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، تصریح کرد: مخابرات نخستین اپراتور ایرانی خواهد بود که در خارج از کشور به عنوان یک اپراتور تلفن‌همراه فعالیت خود را تا پایان امسال آغاز می‌کند.
وی افزود: به زودی نتایج مناقصه‌ای که مخابرات برای در اختیار گرفتن اپراتور تلفن همراه در خارج از کشور در آن شرکت کرده را اعلام می‌کنیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه