ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری طرح ملی «استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش و توانمندسازی کدنویسی» امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء شد تا با حمایت نهادهای مختلف دولتی در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم‌افزایی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه، پرورش استعداد و کارآفرینی نسل آینده ایجاد شود.
تفاهم‌نامه همکاری «طرح ملی استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش و توانمندسازی کدنویسی» امروز میان مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا زمانی رییس دانشگاه پیام نور، سلیمان پاک سرشت رییس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، امیرحسین اسدی رییس شتابدهنده ابر زندگی و پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء شد.
امضای این تفاهم‌نامه همکاری، هماهنگی و هم‌افزایی میان نهادهای مشارکت کننده در موضوع «طرح ملی استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش و توانمندسازی کدنویسی» را تقویت می‌کند. همچنین استعدادیابی، آموزش، توانمندسازی در حوزه کدنویسی و حمایت از برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس‌های مورد نیاز برای ارتقای سطح دانش قشر مورد هدف و تسهیل و زمینه‌سازی حضور کودکان و نوجوانان ایرانی در دوره‌های علمی و آموزشی از محورهای این تفاهم‌نامه همکاری است.
همچنین بهره‌مندی مطلوب از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و تخصصی در حوزه کدنویسی از اهدافی است که این تفاهم‌نامه دنبال می‌کند. پس با توجه به اهمیت خاص حوزه فضای مجازی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور استعدادیابی و پرورش استعداد و مهارت کودکان و نوجوانان در این مسیر حائز اهمیت است که اجرایی‌سازی این تفاهم‌نامه می‌تواند حرکت در این مسیر را هموار کند.
برای اجرایی شدن این طرح ملی سازمان‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی مشارکت دارند تا این طرح که توسعه آن با شتابدهنده «ابر زندگی» است، به زودی توانمندسازی حوزه کدنویسی کودک و نوجوان را به همراه داشته باشد. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه پیام نور، مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فناوری اطلاعات در کنار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حامیان این طرح هستند.
مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با بیان اهمیت اجرای این طرح ضمن اشاره به رویدادهای خاص که طی ماه‌های گذشته انجام شده و در نهایت به همراهی و انجام این طرح ملی رسیده است، استفاده از ظرفیت‌های مشترک با این طرح ملی را اتفاقی موثر در حوزه کودک و نوجوان دانست.
محمدی با تاکید بر تمرکز در حوزه آموزش و مهارت‌افزایی کودکان و نوجوانان، گفت: آموزش‌ها و یادگیری در حوزه اقتصاد دیجیتال نیاز به هدفمندسازی دارد. ظرفیت‌های بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که بهره‌گیری از آنها کارآفرینی و اشتغال را توسعه می‌دهد.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزی در این طرح اتفاق ملی در سطح کودک و نوجوان است که توانمندسازی حوزه کدنویسی را به دنبال دارد.
همچنین محمدرضا زمانی، رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی رسالت اصلی دانشگاه‌ها است، بیان کرد: دانشگاه پیام نور نیز آمادگی دارد تا با هماهنگی سایر سازمان‌ها در این طرح همکاری‌های لازم را انجام دهد. این طرح در زمینه کشف استعدادهای حوزه کدنویسی می‌تواند پیشگام باشد.
سلیمان پاک سرشت، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز عنوان کرد: معاونت علمی با این اقدام همگرایی و ابتکار عمل را به دست گرفت تا با اجرا شدن این طرح ملی شاهد رونق فعالیت‌های این حوزه در آینده و کشف استعدادها باشیم. بنابراین آمادگی لازم برای ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای اجرای این طرح را داریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه