گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ آذر

وال استریت ژورنال گزارش کرد، دولت آمریکا در تلاش است متحدانش را متقاعد سازد از تجهیزات هواوی در ارتباط با نگرانی‌های امنیتی استفاده نکنند. منابع خبری مدعی شدند، مقامات دولت آمریکا با همتایان خود در آلمان، ژاپن، و ایتالیا ملاقات کردند و مشوق‌های مالی را به کشورهایی که استفاده از این تولیدکننده‌ی چینی را متوقف کنند، ارائه می‌دهد.
در سال جاری، ایالات متحده‌ی آمریکا، دولت و خرده‌فروشی‌های پایگاه‌های نظامی را در استفاده از تجهیزات ساخته شده‌ی هواوی ممنوع کرد. با این حال، حالا ایالات متحده‌ی آمریکا نگران است پایگاه‌های نظامی‌اش در دیگر کشورها در صورتی که ترافیک اینترنت‌شان از شبکه‌های تجاری ساخته شده بر بستر تجهیزات هواوی عبور کرده باشد، در برابر تلاش برای هک، آسیب‌پذیر باشند. راه‌اندازی شبکه‌های جدید 5G از طرف این شرکت هم بر نگرانی‌های امنیتی آمریکا افزوده است.
تجهیزات ارتباطی ساخت چین به دوران قبل از دولت فعلی آمریکا بر می‌گردد، اما بدتر شدن رابطه با چین و تداوم جنگ تجاری توسط ترامپ، نگرانی‌های امنیت سایبری را افزایش داد. اگرچه هواوی مدعی است عملکردی مستقل از دولت چین دارد، یک سناتور آمریکایی اوایل سال جاری ادعا کرد: "این شرکت بازوی موثری برای دولت چین است." سران FBI ،CIA و NSA در مورد استفاده از تلفن‌ها و دیگر سرویس‌های ساخته شده توسط این تولیدکننده هشدار دادند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه