سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

کنترل حرکت دستگاه‌ها و اجسام از راه‌دور یکی از ایده‌های داستان‌های علمی تخیلی است که همیشه چند سال جلوتر از زمان حال را نشان می‌دهد. در این بین تلاش‌هایی چون Leap Motion یا Kinect برای متوحل کردن تعامل انسان با دستگاه‌ها داشته‌اند، اما هیچ ابزاری به اندازه‌ی mouse یا صفحه‌ی لمسی  تاکنون موفق نشده است کنترل دستگاه‌های هوشمند و رایانه‌ای زندگی‌مان را در دست خود بگیرد.
Bixi یکی از جدیدترین دستگاه‌هایی است که با هدف توسعه‌ی اینترنت اشیاء ساخته شده و امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌کند. Bixi یک ابزار کوچک و شش گوش است که قادر به ردیابی حرکات دست به منظور کنترل تبلت‌ها، گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های هوشمند می‌باشد. عمده‌ی کارهایی که کاربران با حسگر نوری Bixi انجام می‌دهند شامل مواردی همچون تغییر میزان بلندی صدا هنگام دوش گرفتن، تغییر صفحات سایت‌های اینترنتی هنگام آشپزی و یا حتی فیلمبرداری با دوربین GoPro نصب شده بر روی کلاه ایمنی دوچرخه سواران یا رانندگان می‌گردد.
هم‌اکنون طرح مربوط به حسگر نوری Bixi در وب‌سایت Kickstarter مطرح شده و کاربران می‌توانند با پرداخت ۷۹ دلار و پشتیبانی از این طرح، از اولین خریداران این گجت کاربردی نیز باشند. انتظار می‌رود فروش این حسگر از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز گردد.

برچسب هاBixi
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

BMW دامنه Alphabet.com را در اختیار داشته و قصد فروشش را هم ندارد