تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۴ اسفند

تلسکوپ افق رویداد (EHT) سرانجام آماده‌ی عکس‌برداری از Sagittarius A شده است. از پنجم تا چهاردهم آوریل امسال، این تلسکوپ مجازی که در دو دهه‌ی گذشته در حال ساخت و آماده‌سازی بوده است، به درون سیاهچاله موجود در مرکز کهکشان ما می‌نگرد. EHT درواقع مجموعه‌ای از تلسکوپ‌های رادیویی مستقر در کشورهای مختلف سراسر جهان است، همچون Atacama Large Millimeter در شیلی.
با استفاده از تکنولوژی‌ای با نام very-long-baseline interferometry (تداخل خط پایه بسیار بلند)، تیم EHT تمامی رصدخانه‌های شرکت‌کننده را به تلسکوپی بسیار بزرگ تبدیل کرده‌اند که تمامی سیاره را در برمی‌گیرد. ما به تلسکوپی بزرگ و قدرتمند نیاز داریم چراکه Sagittarius A تنها به‌اندازه‌ی یک سرسوزن برای ما قابل رویت است. درحالی‌که دانشمندان بر این باورند که جرمی در حدود 4 میلیون برابر خورشید را داراست و اینکه در فاصله‌ی تقریبی20 میلیون کیلومتری (26000 سال نوری) از سیاره‌ی ما واقع‌شده که به قول تیم EHT شبیه به تماشای یک گریپ‌فروت در ماه است.
این تیم برای آماده‌سازی رصدخانه‌های شرکت‌کننده، آن‌ها را به ساعت‌های اتمی برای نشان‌های زمانی بسیار دقیق و ماژول‌های هارد درایو با حجم ذخیره‌سازی بسیار زیاد مجهز کرده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه