تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۲:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ خرداد

به گزارشی از ایزوستیا اولین تلسکوپ زاویه باز روسیه در رصدخانه سایان موسسه خورشیدی فیزیک سیبری شعبه آکادمی علوم روسیه شهاب سنگ تانگوسکا به اندازه 50 متر ودر فاصله  150 میلیون کیلومتری زمین ، یعنی حداقل یک ماه قبل از برخورد احتمالی آن با زمین را رصد کرده است.

بسیار قدرتمند

بوریس شوستف، مدیر علمی موسسه نجوم و رئیس گروه متخصصین در شورای تهدیدات فضایی RAS در فضا، عنوان کرد؛ تلسکوپ AZT-33 VM با میدان دید 2.8 درجه - برای اولین بار در جهانی در روسیه ساخته شده است. تلسکوپ توسط موسسه LOMO و با کمک شعبه آکادمی علوم روسیه در سیبری و موسسه راسکازموس ساخته شده است.
تلسکوپ تنها در مدت 30 ثانیه سیارک را پیدا کرد
به طور معمول، شهاب سنگ ها تا  50فاصله متری به جو نزدیک نزدیک می شود و این گزینه بدترین سناریو است.


اجرام آسمانی به طور بالقوه خطرناک هستند و با شناسایی آنها قبل از برخورد احتمالی به زمین می توان اقدامات ایمنی مناسب را انجام داد.
برای بهره برداری کامل از قابلیت های تلسکوپ، دانشمندان نیاز به یک و نیم میلیارد روبل دیگر جهت خرید تجهیزات برای این تلسکوپ هستند.در حال حاضر تنها یک آشکارساز کوچک  در این دستگاه وجود دارد، تا سطح دریافت برای پوشش کل منطقه بزرگ از آسمان افزایش  یابد. با این حال، می توان حرکت سیارک به سمت زمین را رصد نمود. اولین آزمایش برای تغییر مدار سیارک های فضایی که در حال حرکت به سمت زمین هستتد در سال 2022 انجام خواهد شد.


برچسب هاTelescope
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

استفاده از iPhone به عنوان کلید Escape حذف شده در MacBook Pro