گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۰ فروردين

دادگاهی در روسیه دستور توقف فعالیت پیام‌رسان تلگرام را در هفته‌ی جاری در این کشور صادر کرد، اما موسس تلگرام، Pavel Durov در مدت تنها ۲۴ ساعت پس از اجرایی شدن این دستور ابراز بی‌اهمیتی نسبت به اثر این ممنوعیت کرد – وی ادعا می‌کند برنامه‌اش کاهش قابل ملاحظه‌ای در تعامل کاربر پیدا نمی‌کند.
روسیه از یک روز قبل تلاش خود را به منظور انسداد تلگرام آغاز کرد، این تصمیم به دنبال حکم دادگاهی در مسکو که اوایل هفته‌ی جاری اعلام شده بود، اجرا شد. این تصمیم پس از رد درخواست دسترسی روسیه به کلیدهای رمزنگاری تلگرام از طرف Durov داده شد.
در پست به‌روزرسانی شده‌ای از Durov در کانال تلگرام آمده "۲۴ ساعت است که تلگرام توسط تامین‌کنندگان اینترنت در روسیه مسدود است. دلیل آن هم امتناع ما از دسترسی روسیه به کلیدهای رمزنگاری تلگرام است. البته این برای ما تضمیمی آسان بود. ما به کاربرانمان قول داده‌ایم ۱۰۰ درصد حافظ حریم خصوصی‌شان باشیم. با وجود این ممنوعیت، ما شاهد کاهش معناداری در تعاملات کاربران نبوده‌ایم، چراکه مردم روسیه به استفاده از VPNها و پراکسی‌ها روی آورده‌اند."
Durov از کاربران تلگرام در روسیه تشکر کرد و گفت که این کشور حدود ۷ درصد پایگاه کاربر تلگرام را تشکیل می‌دهد. ماه گذشته تلگرام اعلام کرده بود که تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشته است که از این میزان سهم روسیه ۱۴ میلیون کاربر می‌باشد.
تلگرام تلاش کرد تا با انتقال برخی زیرساخت‌ها به سرویس‌های رایانش ابری شخص ثالث، ممنوعیت دسترسی به این پیام‌رسان را برای دولت‌ها سخت‌تر کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه