گوناگون
الناز فرجی۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ آذر

شاید اختصار کلید بذله گویی باشد ، اما گذاشتن نقطه کلید آن است. تحقیقات علمی جدید نشان می دهند که هیچ کس دوست ندارد پیامی دریافت کند که با نقطه تمام می شود. درست است که از نظر دستور زبان گذاشتن نقطه درست تر است اما با این کار مردم فکر خواهند کرد که شما دو رویید.
این مطالعات که توسط Celia Klin و تیم تحقیقاتی او در دانشگاه Binghamton انجام شد ، نشان می دهد که پیام هایی که با نقطه تمام می شوند حس صداقت و روراستی کمتری را منتقل می کنند. برای انجام این تحقیقات ، Klin و تیمش از 126 دانشجو درخواست کردند که  16 دسته پیام رد و بدل شده را بخوانند. این پیام ها با عبارت های ساده ای مثل "میخوای بریم بیرون؟" شروع می شدند و در انتها جوابی یک کلمه ای تمام می شدند که یا در انتها نقطه داشت (مثل "حتما.") و یا نقطه نداشت (مثل "باشه") . بر اساس پاسخ شرکت کنندگان در این آزمایش ، پیام هایی که با نقطه تمام می شدند به نظر کمتر صادقانه بودند.
Klin توضیح می دهد که علت این اتفاق ، نقش نقطه گذاری در ارتباطات ، به خصوص ارتباطات کامپیوتری است.
"پیام های مبتنی بر کامپیوتر از فقدان بسیاری از نشانه های رایج در ارتباط حضوری رنج می برد. وقتی مردم با هم حرف می زنند، می توانند اطلاعات اجتماعی و احساسی را از طریق نگاه کردن به چشم ها ، حالت های چهره ، لحن صدا و توقف ها به دست بیاورند."
"با استفاده از پیام های کامپیوتری مردم نمی توانند از این سازوکار ها استفاده کنند. در نتیجه قاعدتا کسانی که پیامک می دهند از تمام ابزار هایی که به آنها دسترسی دارند برای انتقال پیام استفاده می کنند. شکلک ها ، غلط های املایی آگاهانه که زبان را مسخره می کنند و نقطه گذاری ها از جمله ی این ابزار ها هستند."
علاوه بر این ، پیام هایی که با علامت تعجب تمام می شوند ، احساس صداقت بیشتری را منتقل می کنند.
Klin در اینباره می گوید: " این موضوع عجیبی نیست بلکه ادعای ما را کامل می کند. مردم از پیامک برای انتقال احساسات و اطلاعات اجتماعی دیگر استفاده می کنند. با وجود اینکه مردم در برقرار کردن ارتباط پیچیده و متنوع بسیار ماهرند ، جای تعجب نیست که با تکامل روش ارسال پیامک ها ، مردم راه های جدیدی برای انتقال این اطلاعات از طریق متن پیدا می کنند."
پس اگر شک داشتید ، نقطه را پاک کنید و اگر نا امید بودید ، یک علامت تعجب بگذارید.

برچسب هاtextscientific study
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Microsoft تکنولوژی قدیمی IE را از مرورگر جدید خود حذف کرد