نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۷ آبان

با معرفی Chrome 71، گوگل تلاش برای مبارزه با مسئله‌ی آگهی‌های مخرب اینترنتی را با مسدود کردن هر تبلیغی بر روی سایتی که نمایش آن‌ها را ادامه دهد، افزایش می‌دهد. آگهی‌های مخرب به صورت‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند، اما به طور گسترده‌ای با ایجاد پیام‌ها از آدرس‌های جعلی منجر می‌شوند مرورگر کاربر به درستی عمل نکند و کاربر را به طور خودکار به آدرس‌های اشتباه هدایت کند یا اینکه تلاش می‌کنند اطلاعات شخصی افراد را بدزدند.
این اولین‌بار نیست که گوگل تلاش می‌کند از Chrome برای رفع این مشکل استفاده کند. در ماه جولای، Chrome 68 از باز شدن سایت‌های حاوی تب‌ها یا پنجره‌های جدید که گزارش شده بود تبلیغات مخرب را ذخیره کرده‌اند، جلوگیری می‌کرد. Chrome 71 که برنامه‌ریزی شده در ماه دسامبر منتشر شود، به مالکان سایت‌های حاوی تبلیغات و تجربیات مخرب و توهین‌آمیز مهلتی ۳۰ روزه برای پاک کردن سایت‌هایشان می‌دهد. عدم حذف این تبلیغات باعث می‌شود Chrome هر تبلیغی بر روی این سایت‌ها – بدون توجه به اینکه مخرب هستند یا نه – را حذف کند.
اگرچه کاربران گزینه‌ای برای غیر فعال کردن این فیلتر دارند، اما اکثریت کاربران علاقمند به حفظ این تنظیمات بر روی مرورگر خود هستند، این امر به طور موثری بر روی بخش زیادی از درآمد سایت‌های مورد نظر اثر می‌گذارد. این دلیل مهمی برای سایت‌ها می‌شود تا از تکرار رفتارهای بد جلوگیری کنند، حتی اگر این نکته را یادآوری کند که گوگل چه قدرت زیادی بر روی اینترنت دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه