کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۸ بهمن

مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد تنها درصد کمی از کاربران توئیتر مسئول به اشتراک‌گذاری اخبار جعلی در طول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده بودند، اما آن‌ها همان‌هایی هستند که مکررا توئیت می‌کنند.
این مطالعه که در مجله‌ی Science به چاپ رسید، نشان می‌دهد از بیش از ۱۶ هزار حساب کاربری، ۱ درصد بیش از ۸۰ درصد لینک‌های اخبار جعلی منتشر بر روی توئیتر در دوران انتخابات ۲۰۱۶ را نشر دادند، در حالیکه فقط ۰.۱ درصد از این کاربران به صورت فعال ۸۰ درصد لینک‌های خبرهای دروغین را به اشتراک گذاشتند.
پروفسور David Lazer از دانشگاه Northeastern به VentureBeat گفت، در حالیکه وی انتظار داشت این به اشتراک‌گذاری به شدت متمرکز بر زیرمجموعه‌ی کوچکی از کاربران باشد، نتایج به دست آمده از پیش‌بینی او هم متمرکزتر بود.
با پیوست کردن یک نمونه اسناد ثبت نام رای‌دهندگان آمریکایی به حساب‌های کاربری توئیتر، محققان تلاش کردند تنها توئیت‌هایی را که توسط رای‌دهندگان واقعی آمریکایی دیده و ارسال می‌شوند را رصد کنند. محققان توئیت‌های ارسال شده توسط این کاربران بین آگوست تا دسامبر ۲۰۱۶ را بررسی کردند، همچنین نمونه‌گیری تصادفی از توئیت‌های پست شده توسط افرادی که این کاربران آن‌ها را فالو می‌کردند تا واکنش‌شان را نسبت به آنچه برایشان ارسال کرده بودند، ببینند هم مورد ارزیابی قرار گرفتند.
آن‌هایی که ۸۰ درصد اخبار جعلی در توئیتر را به اشتراک گذاشتند به طور میانگین در هر روز ۷۱ توئیت ارسال می‌کردند. در مقایسه، گروه نمونه در هر روز ۰.۱ درصد توئیت منتشر کردند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه