امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ آذر

محققان می گویند که از هر سه کاربر یک نفر از اطلاعات شخصی خود محافظت نمی کند. این دسته افراد به راحتی درگیر مشکلاتی نظیر سو استفاده هکر ها از اطلاعات شخصیشان می شوند.
محققان همچنین اشاره دارند که 76 درصد از مردم به اهمیت حفاظت از اطلاعات شخصی آگاهند اما با وجود این، در مواقعی کلمه عبور حساب های خود را به اشخاص ثالث می دهند. از طرف دیگر 35 درصد کاربران از دستگاه های حفاظت نشده و سیستم های عمومی برای وارد کردن اطلاعات کاربری خود استفاده می کنند. یا در صورت عدم دسترسی به سیستم های پرداختی، رمز عبور کارت های بانکی خود را به اپراتور های فروش ارائه می دهند. این موارد سبب سو استفاده هکر ها از اطلاعات شخصی و پول های بانکی آنان خواهد شد.
به گفته کارشناسان خطرناک ترین راه ممکن برای کاربران ارائه اطلاعات حساب به افراد دیگر است که این موارد در هنگام دریافت هزینه از دستگاه های خود پرداز و تراکنش های آنلاین اطلاعات به فرد غریبه ارائه می گردد.
البته بسیاری از کاربرانی که  تمام موارد حفاظت از اطلاعات خود را رعایت می کنند، باز هم به لینک های مشابه با مقصد اصلی، توجهی ندارند، در نتیجه درگاه های پرداختی کاملا مشابه با بانک خود را برای پرداخت انتخاب می کنند. لازم به ذکر است برای آشنایی با لینک های امن هر کدام از بانک ها بایستی با مراجعه به سایت بانک، توضیحات امنیتی را مطالعه نمود. نکته آخر و جالب آن است که تنها 22 درصد از مردم جهان بر روی شبکه Wi-Fi خانگی خود رمز گذاشته اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه