ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۰ شهريور

به گزارش مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید تقی زاده مجری طرح پژوهشی ارائه روشی نوین برای تولید هیدروژن با خلوص بالا گفت: هدف از انجام این طرح ساخت غشای پالادیمی با روش لایه گذاری بدون اعمال جریان است که از هیدروژن تولید شده به این روش می توان به عنوان خوراک پیل سوختی استفاده کرد.
به گفته وی، مجموعه ای از عوامل مختلف از جمله محدودیت منابع فسیلی، تأثیرات منفی زیست محیطی، بهره گیری از منابع هیدروکربنی، افزایش قیمت سوخت های فسیلی، منازعات سیاسی و تأثیر آن بر ارائه انرژی پایدار از جمله دلایلی هستند که بسیاری از سیاستمداران و متخصصان مباحث انرژی و محیط زیست را در حرکت به سوی ایجاد ساختاری نوین مبتنی بر امنیت ارائه انرژی، حفظ محیط زیست، ارتقاء کارایی سیستم انرژی وادار کرده است. از جمله منابعی که در آینده می توان به عنوان سوخت پاک، قابل حمل و نقل، مناسب و کارآمد مورد استفاده قرار گیرد علاوه بر الکتریسیته، هیدروژن است.
تقی زاده بیان کرد: پیل های سوختی یکی از مهمترین مبدل های انرژی در آینده هستند که از هیدروژن خالص، متانول و گاز طبیعی به عنوان خوراک استفاده می کنند. تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریسیته در پیل های سوختی فرایندی مستقیم است که بدون ایجاد آلودگی های زیست محیطی و صوتی انجام می شود. از این رو مطالعه راه های مختلف تولید و خالص سازی هیدروژن ضروری به نظر می رسد. یکی از مهمترین روش های تولید هیدروژن با خلوص بالا استفاده از غشای پالادیمی است که در اکثر مراکز پژوهشی معتبر دنیا مورد مطالعه قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه