ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۳۰ مرداد

به گزارش فناوران، فاز اول ایستگاه نوآوری شریف به عنوان محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌‎بنیان و استارت‎اپی با حضور معاون علمی و فناوری افتتاح شد.
بنابر اعلام محمد معید ملک‌زاده سرپرست ایستگاه نوآوری شریف این محل ۴۰ هزار مترمربع زیر بنا دارد و پیش‌بینی شده که ۵۰۰ استارت‎اپ و شرکت در این ایستگاه مستقر شوند.
وی گفت: در حال حاضر ۳۰ تیم استارت‎اپی در این ایستگاه مستقر شده‎‌اند و بیشترین آن‌ها در حوزه‌ی آب و انرژی هستند.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در حاشیه‌ی افتتاح ایستگاه نوآوری شریف با بیان اینکه امسال شهر تهران را به عنوان شهر فناوری در دستور کار داریم، گفت: قرار است کارخانه‎‌های نوآوری در سطح شهر تهران افزایش یابد.
سورنا ستاری افزود: یکی از مناطقی که می‌تواند به عنوان ایستگاه نوآوری باشد، مناطق نزدیک دانشگاه شریف است که راه‌‎اندازی ایستگاه نوآوری شریف به صورت پایلوت یکی از اقدامات برای توسعه‌ی نوآوری محسوب می‌‎شود.
وی با بیان اینکه این ایستگاه قابل رشد و توسعه خواهد بود، گفت: در حال حاضر ۴۵۰ شرکت دانش‎‌بنیان محدوده‌ی دانشگاه شریف قرار دارند. از این رو می‌‎توان این محیط را، محیط نوآوری در محدوده‌ی دانشگاه شریف دانست؛ این می‌‎تواند بستر جدی برای تمام شرکت‌های اطراف این دانشگاه محسوب شود. وی افزود: ایستگاه نوآوری شریف ۴۰ هزار متر فضا برای استقرار استارتاپ‌‎ها و شرکت‌ها است تا بتوانند در مسیر فناوری حرکت کنند.
ستاری با بیان اینکه همچنین امروز کارخانه‌ی نوآوری افتتاح می‎‌شود، گفت: این کارخانه در حال توسعه و قرار بر این است که چنین کارخانه‎‌ای در سراسر شهر تهران افزایش یابد که توسعه‌ی آن بر اساس یک برنامه‌ی علمی پیش می‌رود.
وی تاکید کرد: راه‌اندازی کارخانه‎‌های نوآوری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود و قرار است شتاب‌دهنده‌‎های متعددی در این کارخانه‌ها توسعه پیدا کنند.
ستاری همچنین در خصوص مشکلات صادرات محصولات دانش‎‌بنیان گفت: صادرات محصولات دانش‎‌بنیان خیلی پیچیده‎‌تر از صادرات محصولات سنتی است و عمدتا نیاز به استانداردهای خاصی دارد.
معاون علمی و فناوری افزود: معمولا شرکت‌های دانش‎‌بنیان با محیط‎‌هایی برای صادرات محصولات دانش‎‌بنیان آشنا نیستند از این رو در دو سال گذشته کریدور صادرات محصولات دانش‎‌بنیان را در معاونت علمی راه‌اندازی کردیم تا بتواند خدماتی به شرکت‌ها در راستای صادراتشان ارایه دهند.
وی تاکید کرد: امسال از لحاظ بودجه‌‎ای به کریدور صادرات توجه ویژه‌‎ای داشتیم.
ستاری در مورد میزان صادرات محصولات دانش‎‌بنیان سال گذشته گفت: ۴۰۰ میلیون دلار میزان صادرات محصولات در سال گذشته بوده است که این آمار به غیر از حوزه‌ی آی‌تی و آی‌سی‌تی است.
وی تاکید کرد: ما آمار دقیقی از میزان صادرات این دو حوزه نداریم زیرا آن‌ها حالت گمرکی ندارند و نمی‎‌توانیم در مدت زمان مشخصی آماری از صادراتشان به دست آوریم.
ستاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‎‌بنیان دولتی نیستند، گفت: ساختار فکری آن‌ها از بخش‎ خصوصی جدا است. در واقع این شرکت‌ها علم را به مرحله‌ی تجاری‌‎سازی می‌‎رسانند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه