ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ ارديبهشت

به گزارش ایلنا، طبق آمار ارائه‌شده از سوی حسین هزارجریبی، معاون عملیات شرکت اسنپ، در ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۷ به طور متوسط روزانه ۴۶۸ گزارش مفقودی در این سامانه ثبت شده و پیگیری‌های مربوط به آن صورت گرفته است. اگر دوست دارید بدانید که مردم بیشتر چه وسایلی را در اسنپ جا می‌گذارند یا در چه روزهایی از هفته بیشتر فراموشکار می‌شوند این گزارش را تا انتها بخوانید. همچنین در ادامه با نحوه پیگیری و بازگشت اشیای مفقودی در اسنپ آشنا می‌شوید.

روزهای مهم در تقویم اشیای گمشده اسنپ
در بعضی از روزهای سال، انگار همه فراموشکار می‌شوند؛ درست مثل چهارشنبه (۲۲ اسفند ۹۷) که به گفته معاون عملیات اسنپ بیشترین تعداد گزارش مربوط به اشیای مفقودی به ثبت رسیده است. بر عکس آن هم صادق است؛ یعنی روز جمعه (۶ مهر ۹۷) انگار تمام مسافران حواسشان را جمع کرده‌اند و کمترین گزارش درمورد اشیای مفقودی اعلام شده است. در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ در مجموع ۸۶ هزار و ۴۴ مورد گزارش مفقودی در اسنپ ثبت شده است که حدود ۷۰ درصد از این گزارش‌ها توسط کاربران مسافر اعلام شده.

مردم بیشتر چه چیزهایی را جا می‌گذارند؟
به طور معمول گزارش‌های دریافتی مبنی بر اشیای گمشده شامل وسائلی مانند؛ کیف، تلفن همراه، کلید، طلا، مدارک، پوشاک، فلش، شارژر، عینک، لوازم جانبی و تزئینی، کارت شناسایی و کارت بانکی می‌شود.

فراموش‌کارترین شهرهای ایران
اگر از شما بپرسند فراموش‌کارترین مردم ایران در چه شهری زندگی می‌کنند احتمالا تهران جوابتان خواهد بود. مردم پایتخت به دلیل شلوغی‌ها، ترافیک و مسائل متعددی که روزانه با آنها دست‌وپنجه نرم می‌کنند احتمال بیشتری دارد که وسایلشان را در اسنپ جا بگذارند. داده‌ها هم این گمانه را تایید می‌کنند به گفته هزارجریبی به ترتیب تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم، کرج، یزد، قزوین و اهواز بیشترین گزارش‌های مربوط به مفقودی را ثبت کرده‌اند. همان طور که اشاره شد پایتخت‌نشینان فراموشکارترین مردم کشورمان هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه