سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱ مهر

Intel و ARM توافق‌نامه‌ای با یکدیگر به امضا رسانده‌اند که در پی آن این دو غول چیپ دنیا را در یک کارخانه، به نام Intel Custom Foundry دور هم جمع خواهد کرد.
هم‌اکنون معماری Artisan شرکت ARM، می‌تواند با روند تولید ۱۰ نانومتری خارق‌العاده‌ی Intel ترکیب شود تا بهترین PPA(Power, Performance, Area) در چیپ‌ست به دست آید. Custom Foundry روشی است تعیین‌کننده‌ برای مشتریانی چون LG که نیازمند طراحی چیپ‌ست‌ برای دستگاه‌هایی خاص هستند.
این بدان معنی است که Intel و ARM، با همکاری یکدیگر تعادل مناسبی را بین ویژگی‌های پردازنده‌های موبایل و دسکتاپ در تولید محصول جدید خود، ایجاد خواهند کرد. Intel عملا بخش موبایل خود را به دلیل رقبای سرسختی چون Qualcomm Snapdragon و Apple A series، تعطیل کرده است.
در مقطعی، Intel با همکاری شرکت Dell تلاش کرد ورودی به بازار موبایل داشته باشد، اما هیچ‌وقت مسیر موفقیت‌آمیزی برای این شرکت به همراه نداشت.
در این قرارداد، مالکیت معنوی(IP: Intellectual Property) بین Intel و ARM به اشتراک گذاشته نمی‌شود، اما توان کمینه‌سازی چیپ‌ست‌ها‌ی Intel و قدرت موبایل ARM با یکدیگر ادغام خواهد شد.

برچسب هاIntelARM
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چیپ جدید iPhone، نگرانی جدید Intel