سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

به نوشته‌ی شهر سخت‌افزار، بر اساس گزارش‌هایی که امروز در دسترس قرار گرفت، سامسونگ توانسته است یک قرارداد تولید "پردازنده برای سیستم‌های خانگی" را با اینتل منعقد کند که شامل رده کاملی از محصولات اینتل در این حوزه می‌شود. جزییات بیشتر از این خبر را در ادامه مطلب خواهید یافت.
ساعاتی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد اینتل در نظر دارد از کارخانجات تولید تراشه سامسونگ برای ساخت رده کاملی از پردازنده‌های خود استفاده کند. این گزارش‌ها برای معرفی این رده از پردازنده‌های اینتل از عبارت «PC CPU» استفاده کرده‌اند که شبیه به Client CPU، یک عبارت عمومی برای معرفی این رده از محصولات محسوب می‌شود. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که اینتل، از سامسونگ تولید رده کاملی از پردازنده‌های دسکتاپ و نوت‌بوک را خواسته است.
به نظر می‌رسد سامسونگ و اینتل توسط این قرارداد در مورد تولید پردازنده‌های سری S، H، U و Y به توافق رسیده‌اند. این رده از محصولات به ترتیب به عنوان پردازنده‌های اصلی دسکتاپ، اصلی نوت‌بوک، الترابوک و فوق کم مصرف اینتل شناخته می‌شوند. در گزارش‌های جدید آمده است که سامسونگ در این قرارداد متعهد شده است که با استفاده از فناوری لیتوگرافی 14 و 10 نانومتری خود نسبت به تولید این تراشه‌ها اقدام کند. سامسونگ همچنین در این قرارداد وظیفه بسته‌بندی این محصولات را عهده‌دار شده است. به نظر می‌رسد اینتل در نظر دارد به این وسیله حداقل هزینه را برای تولید پردازنده‌های خود صرف کند.
چندی پیش بود که یکی از مدیران ارشد اینتل در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مشتریان این شرکت اعلام کرد که اینتل این روزها علاوه بر کارخانجات تولیدی خود، به دنبال توافق با دیگر شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید پردازنده‌ها است تا از پتانسیل آن‌ها نیز برای ساخت و عرضه این محصولات استفاده کند. در حال حاضر سامسونگ و TSMC شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌ها در این حوزه محسوب می‌شوند و پس از آ‌ن‌ها، نام‌هایی همچون GlobalFoundries و UMC دیده می‌شود. به نظر می‌رسد این نامه، بیش از پیش توافق احتمالی میان سامسونگ و اینتل برای تولید این رده از پردازنده‌ها را تایید می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه