امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير

گزارشی منتشر شده از وال‌استریت نشان داد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌توانند ایمیل میلیون‌ها کاربر Gmail را بخوانند. تنظیمات دسترسی Gmail به شرکت‌های اطلاعاتی و توسعه‌دهندگان اپ اجازه‌ی دیدن ایمیل‌های افراد و مشاهده‌ی جزئیات خصوصی، شامل آدرس‌های گیرنده، مهر زمانی، و ایمیل‌های ورودی را می‌دهد. و درحالیکه این برنامه نیاز به دریافت رضایت کاربر دارد، به وضوح روشن نکرده که این اجازه باعث می‌شود انسان‌ها هم و نه فقط کامپیوتر - ایمیل ها را بخوانند.
گوگل قبلا به The Verge گفته بود این شرکت داده‌ها را تنها برای ارزیابی در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار می‌دهد که با رضایت صریح کاربران همراه است. فرایند ارزیابی شامل بررسی این مورد است که آیا هویت شرکت توسط برنامه‌ی آن به درستی نشان داده شده و یا خیر. گوگل اعلام کرد به برخی توسعه‌دهندگان هم که درخواست دسترسی به Gmail را داده‌اند، مجوزی نداده است. هر چند اشاره‌ای به تعداد آن ها نکرد.
با این حال، واضح است که برنامه‌های زیادی با این درخواست دسترسی وجود دارند، از Saleforce و مایکروسافت آفیس گرفته تا برنامه‌های ایمیلی کمتر شناخته شده. پس اگر شما با پیشنهادی به شکل زیر روبه‌رو شدید، احتمالا مجوز دسترسی به ایمیل‌هایتان را داده‌اید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه