ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۸ مهر

‌رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: الکترونیکی کردن خدمات دولت علاوه بر اینکه به کاهش هزینه‌ی خدمات کمک می‌کند، همچنین ارتباط کارکنان دولت با مردم را کم کرده و سبب جلوگیری از فساد اداری می‌شود.
به گزارش ایسنا، جمشید انصاری امروز در جلسه‌ی شورای اداری استانداری گیلان اظهار کرد: قانون اصلاح نظام اداری را در شهریورماه سال گذشته برای اجرا در سه سال باقی مانده دولت ابلاغ کردیم. طبیعتا برنامه‌ی اصلاحی زمانی موثر می‌شود که خروجی آن منجربه تغییرات خاصی در نظام اداری شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: به دنبال این هستیم که مجموع خدماتی که به اشکال مختلف بر عهده دولت و دستگاه‌های اجرایی است با کیفیت مناسب ارائه شود. همچنین کاهش هزینه‌های خدمات دولتی به مردم و افزایش رضایتمندی آنان از اهداف دیگر است.
انصاری، با بیان اینکه رضایتمندی مردم اصلی‌ترین زمینه ارتقای سلامت کشور است، گفت: در مرحله‌ی دوم اصلاح نظام اداری دو برنامه جدید «توسعه دولت الکترونیک» و «صیانت از حقوق شهروندی» را تصویب کردیم.
وی ادامه داد: الکترونیک کردن خدمات دولت علاوه بر اینکه به کاهش هزینه خدمات کمک می‌کند، همچنین ارتباط کارکنان دولت با مردم را کم کرده و سبب جلوگیری از فساد اداری می‌شود که باید در استان‌ها به جدیت پیگیری شود.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: صیانت از حقوق شهروندی از موارد مهم دیگر است که باید شهروندان از طریق رسانه‌ها در خصوص حقوق‌شان در نظام اداری مطلع شوند. فلسفه‌ی وجودی دستگاه‌های اجرایی تامین حقوق مردم است.
انصاری تصریح کرد: مقابله با فساد و ارتقای سلامت در نظام اداری بسیار مورد تاکید است؛ در همین راستا برنامه‌ها با هدف افزایش سلامت اداری پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه ارتقای مدیریت بهره‌وری در کشور از دیگر مواردی است که جدی پیگیری می‌شود، افزود: اگر به ارتقای بهره‌وری نپردازیم نمی‌توانیم شاهد کیفیت خدمات باشیم در همین راستا مبحث بهسازی و توانمندسازی نیروهای دولت مطرح شد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی دولتی داریم از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر معلم و ۴۷۰ هزار نفر در بهداشت و درمان شاغل هستند.
وی اضافه کرد: ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای کشور تصویب شده که حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن صرف هزینه‌های غیر عمرانی کشور می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه